به گزارش پارس نیوز، 

استیو بنن، استراتژیست ارشد و مشاور سابق کاخ سفید، پیش بینی کرد دولت دونالد ترامپ در آینده نزدیک بار دیگر با تعطیلی مواجه شود.

او در گفتگو با سی ان ان و با اشاره به برگزاری انتخابات میان دوره‌ای کنگره در ماه نوامبر گفت: «به اعتقاد من دولت بار دیگر و در آستانه آماده شدن برای انتخابات میان دوره‌ای کنگره در معرض تعطیلی قرار خواهد گرفت».

بنا به گفته بنن آنچه که سبب وقوع تعطیلی مجدد دولت آمریکا خواهد شد مناقشات بر سر ساخت دیوار در مرز جنوبی این کشور است. استراتژیست سابق ترامپ در گفتگو با سی ان ان تاکید کرد: ساخت دیوار مرزی  نماد محسوب نمی‌شود. بلکه این دیوار کاملا مرکز برنامه‌های رئیس جمهور را تشکیل می‌دهد.

بنا به گزارش سی ان ان، شاید پیشنهاد ساخت دیوار مرزی یکی از بزرگترین برنامه‌های کاری سیاسی ترامپ به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در طول دوران تبلیغات او بوده، با این حال هنوز راه زیادی برای تحقق آن باقی مانده است.

بنن در ادامه افزود: «به باور من اگر لایحه تخصیصی ساخت دیوار مرزی، 1.6 میلیارد دلار بودجه برای ساخت اولیه دیوار را در برنگیرد؛ دولت بار دیگر تعطیل خواهد شد».

در ماه ژانویه سی ان ان  به نقل از اسناد و مدارک گمرکی و حفاظت مرزی گزارش داد دولت ترامپ درخواست 33 میلیارد دلار برای پوشش هزینه‌های مربوط به امنیت مرزی را ارائه داد که 18 میلیارد دلار از آن به ساخت دیوار مرزی مربوط می شود. کنگره ملزم به تخصیص بودجه مورد نیاز برای ساخت دیوار مرزی است؛ اما سی ان ان در ماه مارس گزارش داد رئیس جمهور آمریکا در جلسه‌ای خصوصی پیشنهاد داده است هزینه ساخت دیوار مرزی از محل بودجه نظامی آمریکا تامین شود.

رئیس جمهور آمریکا پیشتر اعلام کرده بود در ساخت دیوار مرزی میان آمریکا و مکزیک مصمم است و شماری از نیروهای نظامی آمریکا تا زمان ساخت کامل دیوار در مرز مستقر می‌شوند. این وعده انتخاباتی ترامپ با انتقادات بسیاری مواجه شد.