به گزارش پارس نیوز، 

سفیر بلژیک در آمریکا گفت: کشورش از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، برای خروج از توافق هسته‌ای ایران، واقعا متاسف است.

شبکه سی بی اس نیوز گزارش داد «دِرک ووترز» در گفتگو با این شبکه گفت: «ما و بسیاری دیگر از کشور‌های اروپایی و شرکای دیگر در سراسر جهان که در تلاش‌ها برای دستیابی به این توافق هسته‌ای مشارکت داشتند، واقعا از این تصمیم متاسف هستیم.»

وی درباره توقف روند هسته‌ای ایران گفت: «ما اطمینان داشتیم که این توافق می‌تواند کارایی داشته باشد؛ البته نه برای همیشه، اما ما این توافق را به گونه‌ای سازماندهی کرده بودیم که ایران تحت بیشترین نظام نظارتی در سطح جهان قرار گرفته بود.»

وی درباره ازسرگیری تحریم‌های آمریکا ابراز نگرانی کرد، اما گفت تردید دارد با توجه به باقی ماندن مابقی اعضای برجام در این توافق، ایران فورا برنامه هسته‌ای خود را از سربگیرد.

سفیر بلژیک در آمریکا گفت: «اما مشکل واقعی اینجاست که با توجه به خروج آمریکا از توافقی که ایران به آن پایبند بوده، اروپایی‌ها اکنون نسبت به توانمندی آمریکا برای مذاکره با کره شمالی تردید دارند.»

ووترز افزود: «من هم مثل مابقی اروپایی‌ها این احساس را دارم که نمی‌شود از یک توافق خارج شد و بر سر همان توافق با کشور دیگری مذاکره کرد. منظورم این است که کشور دوم قطعا احساس خوبی نسبت به تصمیم به خروج از برجام نخواهد داشت.»