به گزارش پارس نیوز، 

«هایکو ماس» ضمن انتقاد از خروج آمریکا از برجام، تاکید کرد آلمان زمانی که پای دفاع از منافعش در میان باشد، مواضع سرسختانه‌تری در قبال واشنگتن اتخاذ خواهد کرد.

 «هایکو ماس»، وزیر امور خارجه آلمان، در گفتگو با مجله اشپیگل اظهار کرد خروج یک جانبه آمریکا از توافق هسته ای ایران، روابط برلین و واشنگتن را به خطر انداخت.

هایکو ماس در این مصاحبه گفت: «آمریکا ثابت کرده است تمایلی به جدی گرفتن استدلال متحدانش ندارد. تحولاتی که آمریکا در حال انجام آن است، روابط دو سوی اقیانوس اطلس را با چالش مواجه خواهد کرد.»

وی همچنین افزود برلین پیش از اعلام خبر خروج آمریکا از برجام از سوی ترامپ، به این تحولات واقف شده بود.

هایکو ماس تاکید کرد آلمان زمانی که پای دفاع از منافعش در میان باشد، مواضع سرسختانه تری در قبال آمریکا اتخاذ خواهد کرد. وزیر خارجه آلمان در ادامه اظهار کرد: «هر جا لازم باشد، ما برای گفتگو، مذاکره و حتی مبارزه آماده هستیم. در تمام موارد اینگونه خواهد بود و این تنها محدود به (روابطمان با) کاخ سفید نیست.»

هفته گذشته دونالد ترامپ خروج آمریکا از توافق هسته ای ایران را اعلام کرد. وی همچنین تاکید کرد بالاترین سطح از تحریم های اقتصادی را علیه ایران اعمال خواهد کرد. سران کشورهای آلمان، انگلیس و فرانسه نیز در واکنش به این اقدام ابراز تاسف کردند.