به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از تایمز، گروه یادشده از نمایندگان شش کمیته بانفوذ پارلمانی انگلیس از جمله رؤسای کمیته دفاعی، امور خارجی، دارایی و امنیت ملی انگلیس تشکیل‌ شده است.
'تام توجندهات' رئیس کنونی کمیته پارلمانی امور خارجی و 'باب سیلی' نماینده پارلمان و کارشناس امور روسیه به ترتیب ریاست و معاونت این گروه را بر عهده خواهند داشت.
به نوشته تایمز، گروه یادشده اولین نشست ماهانه خود را چهارشنبه گذشته در پارلمان برگزار کرد. در این نشست شرکت‌ کنندگان تلاش کردند تا تصویر کاملی را از تهدیدهای بالقوه مسکو علیه لندن ترسیم کنند.
توجندهات با بیان این که در این گروه تلاش می ‌کنیم تا در تحقیقات خود علیه روسیه هماهنگی ایجاد کرده و اطمینان حاصل کنیم که موضوعی از قلم نمی‌افتد، افزود: قصد داریم روالی ایجاد کنیم که به نفوذ مخرب روسیه ، پاسخ داده شود.
وی گفت: مسکو نمی‌تواند به بدرفتاری‌های خود ادامه دهد و پاسخی دریافت نکند.
«سیلی» نیز در این نشست گفت که اگر کمیته‌های پارلمانی به‌ صورت جداگانه درباره تهدیدهای روسیه تحقیق کنند قادر نخواهند بود تصویر درستی از تهدید روسیه ترسیم کنند.
به نوشته تایمز، در گروه جدید ضد روسی پارلمان انگلیس، نمایندگان کمیته‌های دیگری همچون امور کشور، فرهنگ، رسانه و امور دیجیتال نیز حضور دارند. کمیته پارلمانی امور رسانه به ریاست «دامیان کولینز» اخیراً کار تحقیق درباره اشاعه اخبار جعلی از سوی روسیه را آغاز کرده است.
تایمز به نقل از یک منبع دولتی مدعی شد که روسیه مجموعاً 31 گزارش غلط مبنی بر تکذیب حمله شیمیایی در دومای سوریه و مسمومیت سرگئی اسکریپال جاسوس اسبق روس در انگلیس، منتشر کرده است.
روابط میان لندن و مسکو از یک ماه گذشته تاکنون بر سر مسمومیت اسکریپال در انگلیس تیره شده است. دولت انگلیس، روسیه را به دست داشتن در این حادثه متهم می‌کند و به دنبال آن ده‌ها تن از دیپلمات‌های این کشور را به جرم جاسوسی اخراج کرده است. در این میان، واشنگتن و اتحادیه اروپا نیز از انگلیس حمایت کرده‌اند.
هرچند انگلیس منبع این ماده را روسیه عنوان کرده اما تاکنون هیچ نهادی چنین ادعایی را تائید نکرده است.
اسکریپال در سال 2006 در روسیه به اتهام جاسوسی برای دولت انگلیس، به 13 سال حبس محکوم شد. وی متهم بود که هویت جاسوسان روس را در اروپا در اختیار سازمان جاسوسی‌ام.آی.6 انگلیس قرار داده است.