به گزارش پارس نیوز، 

ولادیمیر پوتین روز چهارشنبه گفت: انتظار داریم که عقل سلیم برتری یابد و چنین ضربه ای که اخیرا شاهد بودیم به ساختار مناسبات بین المللی وارد نشود.

خبرگزاری تاس به نقل از پوتین نوشت: این موضوع فقط به مساله اسکریپال مربوط نمی شود و سایر جنبه های مناسبات بین المللی را نیز در بر می گیرد.

رئیس جمهوری روسیه خواستار قرار گرفتن روابط بین المللی در چارچوب فرآیندهای سیاسی سالم مبتنی بر قوانین بین المللی شد و افزود: در این صورت اوضاع بین المللی با ثبات تر و قابل پیش بینی تر خواهد شد.

 روابط روسیه و انگلیس بر سر موضوع مسمومیت سرگئی اسکریپال جاسوس دوجانبه روس و دخترش در شهر سالزبری انگلیس رو به وخامت گذاشت. 

اسکریپال در سال 2010 هنگام تبادل جاسوس میان آمریکا و روسیه به انگلیس پناهنده شد که مسکو در آن چهار جاسوس خود را با 10 جاسوس آمریکا مبادله کرد. 

وی پیشتر مامور اطلاعاتی روسیه بود که به دلیل جاسوسی برای دولت انگلیس در سال 2006 به 13 سال حبس در مسکو محکوم شد. او متهم بود که هویت جاسوسان روس را در اروپا به سازمان جاسوسی ‌ام.آی.6 گزارش داده است. 

مقامات انگلیس ادعا می‌کنند که اسکریپال براثر تماس با ماده سمی اعصاب ساخت روسیه، به‌شدت بیمار شده است. 

تیره شدن روابط به اخراج متقابل 23 دیپلمات روس و انگلیسی منجر شده و روسیه عنوان کرده است که باید تعداد دیپلمات های دو کشور برابر شود به عبارت دیگر، 50 دیپلمات انگلیسی دیگر نیز از روسیه اخراج شده اند. 

نزدیک به 30 کشور جهان در حمایت از انگلیس تعدادی از دیپلمات های روس را اخراج کردند. 

آمریکا با اخراج 60 دیپلمات یا کارمند روس در مقر سازمان ملل متحد و بستن کنسولگری سیاتل، پیشتاز است.