به گزارش پارس نیوز، 

«عماد الدین حسین» سردبیر الشروق در مقاله ای نوشت: دونالد ترامپ همواره به دنبال معامله و امضای قرارداد برای فروش تسلیحات ومحصولات آمریکایی و کسب درآمد است. 

وی افزود: مشکل اینجاست که برخی عرب ها تصور می کنند او در پی نجات جان کودکان و زنان در دوما و غوطه شرقی سوریه است. در حالی که خودش یک سال پیش به بهانه وجود سلاح های شیمیایی دستور بمباران فرودگاه «الشعیرات» را در خان شیخون داد، اما بعدا مشخص شد این حمله در درجه نخست برای کمک به 'اسراییل' بوده است. 

سردبیر الشروق در ادامه نوشت: ترامپ پس از تحولات اخیر در سوریه به بشار اسد حمله لفظی تندی کرد و پس از آن، برخی عرب های فریب خورده، با شادمانی، این گونه القا کردند که وی به زودی سوریه و فلسطین را آزاد می کند اما واقعیت این است که ترامپ سفارت کشورش را به قدس اشغالی منتقل و با عرب ها مانند کودن هایی رفتار می کند که در مقابل حمایت واشنگتن از آن ها در مقابل تروریسم، یا دشمن های ساختگی، باید به آمریکا پول بدهند. 

این نویسنده مصری اضافه کرد: ترامپ ادعا می کند آمریکایی ها داعش را 100درصد شکست داده اند و به همین دلیل به زودی از سوریه خارج می شوند اما وقتی «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی در آمریکا از او خواست نیروهایش مدت بیشتری در سوریه بمانند، گفت پس شما باید هزینه هایش را پرداخت کنید. 

سردبیر الشروق در ادامه نوشت: ترامپ آشکارا مواضع خود را اعلام می کند و با کسی تعارف ندارد، اما متاسفانه برخی عرب ها همچنان به چشم نجات دهنده بیت المقدس به وی می نگرند. 

حسین در ادامه افزود: غربی ها اکنون می خواهند بازیگر اصلی در سوریه ومالک بخشی از غنایم باشند.همچنین برای کمک به 'اسراییل' مانع نزدیکی نیروهای ضد اسراییلی به جولان شوند. 

سردبیر روزنامه الشروق مصر در پایان نوشت: یادمان باشد این 'اسراییل' بود که دو روز پیش، سوریه را بمباران کرد. ساده لوحی است اگر فکر کنیم بنیامین نتانیاهو (نخست وزیر رژیم صهیونیستی) برای حمایت از زنان و کودکان غوطه، آن جا را بمباران کرده است.