به گزارش پارس نیوز، 

دانشمندان انگلیسی گفته‌اند نمی‌توانند ثابت کنند عامل اعصاب مورد استفاده برای مسمومیت «سرگئی اسکریپال»، جاسوس دوجانبه روس‌تبار ساخت روسیه بوده است. 

 

«ترزا می» نخست وزیر انگلیس و سایر مقام‌های این کشور پیشتر با بیان این ادعا که از سم اعصاب ساخت روسیه برای حمله به سرگئی اسکریپال و دخترش استفاده شده، مسکو را به تلاش برای ترور این دو نفر متهم کرده بودند.  

اسکریپال پیشتر سرهنگ سرویس اطلاعاتی ارتش روسیه بود و در سال ۲۰۱۰ با جاسوس‌های روس که در غرب گرفتار شده‌ بودند مبادله شد و از انگلیس پناهندگی گرفت. در سال ۲۰۰۶ یک دادگاه روسیه‌ای اسکریپال را به دلیل همکاری با سرویس MI۶ در دوران خدمتش در ارتش روسیه به خیانت متهم کرده بود.

اسفندماه سال گذشته اسکریپال و دختر ۳۳ ساله‌اش در یک مرکز خرید در شهر «سالزبری» انگلیس بی‌هوش پیدا شدند. در پی این حادثه، دولت انگلیس بلافاصله روسیه را به دخالت داشتن در این حادثه متهم کرد. 

دولت روسیه دست داشتن در مسمویت اسکریپال را رد کرده و از انگلستان خواسته تیم تحقیق مشترکی درباره این حادثه تشکیل شود. با این وجود، لندن از ارائه شواهد در این رابطه و همکاری با مسکو خودداری کرده است.

 وزارت خارجه روسیه همچنین اعلام کرده بررسی پرونده اسکریپال نشان می‌دهد  یک روز قبل از مسمومیت اسکریپال مرکز آزمایش‌های شیمیایی «پورتون داون» انگلیس در اقدامی مشکوک مقابله با آلودگی‌های شیمیایی و بیولوژیک را تمرین کرده است.