سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت سخنان ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، پوتین درباره تسلیحات فوق پیشرفته این کشور و در اختیار داشتن سلاح‌هایی با سرعتی بیش از سرعت نور، مورد انتظار بود و مقامات واشنگتن از شنیدن این سخنان غافلگیر نشدند. وی افزود: ما باید همیشه از سلامت زرادخانه هسته ای و توانمندی های نظامی خود برای مقابله با دشمنان اطمینان حاصل کنیم.

وی افزود سخنان ولادیمیر پوتین نشان دهنده عمق نگرانی روسیه از طرح های آمریکا برای توسعه دو نوع سلاح جدید هسته ای است. به نظر می رسد این سخنان بیشتر برای مقابله با طرح های دولت دونالد ترامپ و بسیج نیروهای داخلی پیش از انتخابات ریاست جمهوری روسیه بود. موشک های کروزی که روسیه اعلام کرده است در اختیار دارد و با سوخت هسته ای کار می کند،‌ هنوز وارد چرخه استفاده نشده است. این موشک‌های کروز در مرحله آزمایش و تحقیقات قرار دارد و یکی از این موشک ها در پرتاب آزمایشی در قطب شمال سقوط کرد.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا ادعا کرد: اقدامات روسیه در سوریه، ائتلاف بین المللی تحت امر آمریکا را در معرض خطر قرار می دهد. وی افزود: هیچ گونه نشانه ای که بر استفاده از تسلیحات شیمیایی در غوطه شرقی دمشق دلالت کند، مشاهده نکردیم.