«چاک شومر»، رهبر اقلیت دموکرات سنا و «نانسی پلوسی»، رهبر اقلیت دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا از تصمیم اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور در خودداری از انتشار سند محرمانه دموکرات‌ها درباره پرونده روسیه به شدت انتقاد و او را به پنهان کاری متهم کردند. این درحالی است که رئیس جمهور آمریکا پیشتر با انتشار سند محرمانه جمهوری خواهان موافقت کرده بود.

چاک شومر در بیانیه ای اعلام کرد: «زمانی که صحبت از صراحت می شود، موضع دوگانه رئیس جمهور بسیار ناخوشایند است. زمانی که اطلاعاتی برای او (ترامپ) زیان آور باشد، چنین کاری می کند. هم اکنون میلیون‌ها آمریکایی این پرسش را مطرح می کنند: دونالد ترامپ چه چیزی را پنهان می کند؟»

نانسی پلوسی هم اقدام ترامپ در منتشر نکردن این گزارش را تلاشی برای پوشاندن حقیقت خواند و در حساب توییتر خود نوشت: «رئیس جمهور قصد دارد چه چیزی را پنهان کند؟»

دونالد ترامپ روز گذشته (جمعه) از انتشار سند محرمانه دموکرات‌ها درباره پرونده روسیه امتناع کرد. دان مک گان، مشاور کاخ سفید روز گذشته با ارسال نامه ای به رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا نوشت که گزارش قانونگذاران دموکرات درباره تحقیقات روسیه «حاوی اطلاعاتی بسیار محرمانه و به شدت حساس» است و دموکرات‌ها قصد دارند با انتشار این گزارش با پیش نویس جمهوری خواهان که پیشتر منتشر شده است، مقابله کنند.

این درحالی است که پیشتر جمهوری خواهان یک سند محرمانه در این خصوص منتشر کردند که مدعی جانبداری وزارت دادگستری و اداره تحقیقات فدرال (اف بی آی) علیه دونالد ترامپ بود. با انتشار این سند، نمایندگان دموکرات آمریکا آن را شرم آور و دروغ خواندند و اعلام کردند که این سند آسیب های بلندمدتی به نهادهای اطلاعاتی آمریکا وارد می کند.