دادگاه بحرین پنجمین جلسه محاکمه شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت ملی اسلامی الوفاق را که هم اکنون سه سال است در زندان بسر می‌برد، امروز برگزار کرد و ادامه محاکمه را به ۱۹ فوریه موکول کرد.

شیخ علی سلمان در پی انقلاب ۱۴ فوریه بحرین، سه سال پیش بازداشت و به تحمل ۴ سال حبس محکوم شده است و سال آینده مدت محکومیتش به پایان می‌رسد.

بحرین در نظر دارد با پرونده سازی و محاکمه مجدد او این بار به اتهام "توطئه و جاسوسی برای قطر به منظور سرنگونی نظام  بحرین" از آزادی و حضور او در میان مردم جلوگیری نماید. به خصوص که انتخابات آتی مجلس بحرین نیز نزدیک است.

بحرین در پی کشمکش با قطر شیخ علی سلمان را متهم نموده که در سال ۲۰۱۱ (۷ سال پیش) در طی تماس‌های تلفنی با نخست وزیر اسبق قطر پروژه سرنگونی نظام آل خلیفه را دنبال کرده و برای قطر در خصوص اطلاعات سری و نظامی بحرین جاسوسی می‌کرده است.

شیخ علی سلمان در جلسه امروز خطاب به قاضی گفت: صدای ضبط شده از مکالمات بین من و وزیر خارجه سابق قطر (که دادگاه به آن‌ها استناد نموده) کامل نیست و قسمت‌هایی از آن حذف شده است و قسمت‌های حذف شده در خصوص واسطه گری (بین نظام بحرین و مخالفان آن) و زمینه سازی برای گفتگو بوده است.