«مایک پمپئو» رئیس سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) از سوی شورای ویژه تحقیق درخصوص ادعای مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا و تبانی احتمالی مسکو با کمپین دونالد ترامپ مورد بازجویی قرار گرفت.

این در حالی است که وزارت دادگستری آمریکا نیز روز گذشته اعلام کرد «جف سشنز»، دادستان کل آمریکا هفته پیش از سوی شورای ویژه اف بی آی مورد بازجویی قرار گرفته است. این بازجویی ها اولین سالگرد روی کارآمدن ترامپ در آمریکا را تحت الشعاع قرار داده است.

شورای ویژه دفتر رابرت مولر (مدیر اف بی آی) همچنین جیمز کومی مدیر سابق اف بی آی را کمی پس از اخراجش از سوی ترامپ در مه 2017 مورد بازجویی قرار داد. اخراج کومی منجر به انتصاب مولر به سمت رئیس اف بی آی و پیگیری تحقیقات مرتبط با ادعای مداخله روسیه در انتخابات آمریکا از سوی وی شد.

منابع آگاه درخصوص زمان دقیق بازجویی پمپئو از سوی تیم مولر اطلاعاتی ارائه ندادند اما از وی به عنوان یک "شاهد" در خصوص مساله برکناری کومی از ریاست اف بی آی نام بردند. مقامات سیا تاکنون در خصوص گزارش منتشر شده در ارتباط با بازجویی از پمپئو هیچ اظهار نظری نکرده اند.

براساس گزارش منتشر شده از شبکه تلویزیونی ان بی سی قرار است استیو بنن، مشاور سابق ترامپ، نیز به زودی با تیم مولر ملاقات داشته باشد.

سازمان های اطلاعاتی آمریکا مدعی هستند روسیه با ابزار هک و تبلیغات تلاش کرده است بر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به نفع ترامپ تاثیر بگذارد. با این حال مسکو بارها ادعای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا را رد کرده است.

ترامپ نیز هرگونه توافق پنهانی با روسیه را انکار کرده است. با این حال گمانه زنی هایی درخصوص احتمال بازجویی تیم مولر از دونالد ترامپ مطرح شده است. واشنگتن پست روز سه شنبه در گزارشی اعلام کرد احتمالا مولر در هفته های آتی در این خصوص با ترامپ گفتگو خواهد کرد.

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید نیز اعلام کرد دولت آمریکا با شورای ویژه مولر همکاری کامل خواهد داشت.