روزنامه عبری زبان «اسرائیل امروز» با اشاره به گسترش فعالیت جنبش جهانی تحریم علیه اسرائیل معروف به «بی.دی.اس» در نقاط مختلف جهان از جمله ایتالیا به ویژه در بین دانشجویان این کشور، نوشت: این روند خطر واقعی برای اسرائیل به شمار می‌آید.

به نوشته این روزنامه، فعالیت این جنبش در ایتالیا روند رو به رشدی پیدا کرده است و شورای دانشجویان دانشگاه تورینو در آغاز ماه جاری میلادی حمایت خود را از فراخوان لغو توافقنامه های همکاری با موسسه تخنیون اسرائیل اعلام کردند.

علاوه بر این سالن کنفرانس دانشگاه لاسپنیزا در رم صحنه توزیع اطلاعیه هایی بود که روی آن تصاویری از سربازان اسرائیلی در حال حمله به شهروندان فلسطیین و مصادره خاک آنان به تصویر کشیده شده بود.

اسرائیل امروز مدعی شد،جنبش تحریم علیه اسرائیل در تلاش است یهودیان را منبع شر در جهان معرفی کند و اینگونه وانمود کند که تحریم آنان موجب حل مشکلات بشریت می شود.

دعوت نشدن همسر سفیر اسرائیل به مراسم خیریه در شیلی

علاوه بر این روزنامه یدیعوت آحارانوت فاش کرد،  یکی از جمعیت های خیریه شیلی همسر سفیر اسرائیل را به نشست سالانه خیریه دعوت نکرد که این اقدام برای تل آویو بسیار غیرمنتظره و شوکه کننده بود زیرا معمولا همسران سفرا به این نشست دعوت می شوند و هدف از آن جمع آوری کمک های مالی برای نیازمندان است.

به نوشته این روزنامه، جنبش جهانی  بی. دی. اس عامل دعوت نشدن همسر سفیر اسرائیل به این نشست دیپلماتیک و خیریه بود و این اقدام ضربه ای به تلاش های کابینه اسرائیل مبنی بر جلوگیری از فعالیت های این جنبش در سراسر جهان وارد کرد.

در این میان سفیر اسرائیل با توصیف این رفتار با همسرش به عنوان رفتاری زشت از نظر دیپلماتیک، اعلام کرد به وزارت خارجه شیلی شکایت خواهد کرد.

اتهام زنی همسر سفیر اسرائیل به جمعیت خیریه شیلی

از سوی دیگر همسر سفیر اسرائیل این جمعیت خیریه در شیلی را متهم کرد که به جنبش تحریم جهانی علیه اسرائیل کمک می کند و این به معنی سیاسی کردن فعالیت خیریه است.

 جنبش بی. دی. اس که در زمینه تحریم اسرائیل فعالیت دارد سال ها پیش تاسیس شد و بیش از دو سال است که اسرائیل جنگ تبلیغاتی و قانونی را علیه آن آغاز کرده است.

در این میان گزارش های سازمان ملل از کاهش 46 درصدی سرمایه گذاری های خارجی در اسرائیل در سال 2014 نسبت به یک سال قبل از آن خبر داد.

اعمال فشار اسرائیل بر البرغوثی، یکی از موسسان جنبش تحریم

از سوی دیگر عمر البرغوثی که یکی از بنیانگذاران این جنبش است، از سوی اسرائیل تحت فشار قرار دارد تا جایی که اسرائیل به وی اعلام کرد،روادید او را تمدید نخواهد کرد و در صدد محرومیت او از اقامت در فلسطین اشغالی است.

به عقیده البرغوثی این اقدامات اسرائیل به منظور مجبور کردن او به ترک خاک وطنش صورت می گیرد.