پس از جنجال های گسترده در اراضی اشغالی فلسطین درباره مساله "ربوده شدن کودکان یهودی یمن"  که سال 48 به فلسطین مهاجرت کرده بودند، این بار جنجال هایی درباره ربوده شدن ده ها کودک یهودی غربی در سال های اولیه پیدایش رژیم صهیونیستی پدید آمده است.

به گزارش روزنامۀ "القدس العربی"، حدود 40 خانواده، هفته گذشته در گفتگو با رسانه های اسرائیلی، از ربوده شدن کودکان خود در بیمارستان های این رژیم در دهۀ چهل و پنجاه خبر دادند.

برخی از این خانواده ها از لیتوانی، اتریش، مجارستان، رومانی، اوکراین مهاجرت کرده بودند. برخی خانواده ها نیز افرادی بودند که از درگیری های جنگ جهانی دوم در اروپا جان سالم به در برده بودند.

این خانواده ها شرایط ربوده شدن فرزندانشان را کاملا به ربوده شدن فرزندان یهودیان شرقی از بیمارستان های بیلنسون،هداسا، رمبام، واسوتا والکریاه شبیه دانستند. این ربایش ها به بهانه مرده بودن کودکان و بدون صدور گواهی فوت یا اعلام مکان دفن آنان انجام شده بود.

از همان زمان یهودیانی که اصالت یمنی داشتند، "اسرائیل" را متهم کردند که صدها کودک را ربوده و آنان را به خانواده های غربی بدون فرزند تحویل دادند تا تحت فرزند خواندگی یهودیان غربی قرار گیرند و زبان مادری شان، یعنی عربی، را فرانگیرند.

هنوز انگیزه ربودن کودکان یهودیان غربی مشخص نشده است اما انتظار می رود جنجال ها درباره این مساله از سرگرفته شود، به ویژه اینکه محافل زیادی خواهان تشکیل کمیته حقیقت یاب هستند تا ابعاد مساله ربوده شدن کودکان یهودیان شرقی در دهه های پیش روشن شود.