وزیر مسکن رژیم صهیونیستی به پاسخ دمشق به نقض حریم هوایی سوریه توسط جنگنده‌های اسرائیلی واکنش نشان داد.

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد، «یؤاف گالاند» وزیر مسکن رژیم صهیونیستی بعد از گذشت یک روز از حمله هوایی جنگنده‌های اسرائیل به مواضع ارتش سوریه در شرق این کشور گفت که «پاسخ موشکی دمشق برای تل‌آویو خطرناک است».

وی همچنین گفت که «استقرار سامانه موشکی روس در سوریه و پیروزی‌های اخیر ارتش این کشور به دمشق اعتماد به نفس داده است».

بامداد روز جمعه (دیروز)، 4 جنگنده اسرائیلی با نقض حریم هوایی لبنان از غرب وارد آسمان سوریه شده و به مواضعی در نزدیکی شهر باستانی تدمر حمله کردند.

ارتش سوریه پس از این حمله طی بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروی پدافند هوایی ارتش توانسته است یک جنگنده را در آسمان فلسطین اشغالی سرنگون و به دیگری آسی وارد کند.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز بعد از آن، مدعی شد که هیچ گونه آسیبی به جنگنده‌ها وارد نشده و توانسته است موشک‌های سوریه را در آُسمان منهدم کند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم برای اولین بار اعتراف به نقض حریم هوایی سوریه ادعا کرد که جنگنده‌های اسرائیل به کاروان حامل تسلیحات پیشرفته حزب‌الله حمله کرده‌اند.

نتانیاهو مدعی شد که اسرائیل هرکجا احساس کند که تسلیحات به دست حزب‌الله خواهد رسید و امکان عملیات علیه آن وجود داشته باشد، دست با کار خواهد شد.

به دنبال این اقدام رژیم صهیونیستی شامگاه دیروز، مسکو سفیر جدید این رژیم را احضار کرد و از وی درباره اقدام تل‌آویو توضیح خواست.