باراک اوباما در پاسخ به سئوال خبرنگاران افزود: مهم این است که آمریکا به عنوان قدرتمند ترین کشور دنیا، وظیفه خود را در قبال پناهجویان سوری انجام دهد.

وی در باره برنامه دولت آمریکا برای ورود پناهجویان سوری به این کشور گفت: بخشی از آنچه که این موضوع را چالشی کرده این است که می خواهیم اطمینان حاصل کنیم هر چه قدر که ممکن باشد به مردم آمریکا اطمینان بدهیم تا هرکسی که وارد آمریکا می شود با معیارهای بسیار بالا بررسی صلاحیت شده است.

" وقتی که طرح خود را برای پذیرش برخی پناهجویان سوری اعلام کردیم احساسات زیادی بروز کرد. افراد ادعا می کردند که این مسئله باعث خواهد شد تروریست های احتمالی وارد سواحل آمریکا شوند. واقعیت این است که روند پناهجویی ،عموما شامل بررسی سوابق افراد می شود."

اوباما در بخش دیگری تشریخ کرد:اهمیت دارد که آمریکا به عنوان قدرتمند ترین کشور دنیا ، وظیفه خود را انجام دهد. ما الزامات انساندوستانه داریم، پس اهمیت دارد که ما این نشانه را به دنیا بفرستیم که ما به این افراد توجه داریم. شاید کنگره تلاش کند در کارهای دولت مانع ایجاد کند اما هدف ما این است که همچنان تلاش کنیم و برای کنگره و مردم آمریکا استدلال کنیم که این کار یک کار درست است.