به گزارش پارس به نقل از العالم، گروهان های جهاد که از گروه های تشکیل دهندۀ بسیج مردمی عراق است، با انتشار بیانیه ای، اعلام کرد: اظهارات عبدالله بن زاید وزیر خارجه امارات، توهینی عمدی به همه عراقی ها و دخالتی آشکار در امور داخلی عراق در جهت خدمت به داعش است.

در این بیانیه آمده است: هدف از این اظهارات، خدشه دار کردن چهرۀ درخشانِ بسیج مردمی و تلاش برای بازداشتن این تشکیلات از ماموریتِ ملی خود در آزادسازی موصل است.

گروهان های جهاد با یادآوری اظهارات بن زاید خاطر نشان کرد: مقایسه بسیج مردمی که از میهن و مقدساتِ خود دفاع می کند، با گروه های تروریستی که مردم را گردن می زنند و حرمت ها را می شکنند، ظلم است.

در ادامه این بیانیه آمده است: عراقی ها یکپارچه اند و این گونه اظهارات طایفه ای تاثیری بر آن ها نخواهد گذاشت، ضمن این که این گونه اظهارات، کمکی به روابط دوجانبه میان دو کشور نمی کند، بله بر شدت تنش های منطقه می افزاید.

"عبدالله بن زاید" وزیر خارجه امارات، جمعه گذشته در واکنش به تلاش های بین المللی برای ریشه کن کردن داعش و جبهه النصره، تنها راهِ از بین بردن این گروه ها را نابود کردن الحشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق دانست.

دفتر حیدر العبادی نخست وزیر عراق، این اظهارات را محکوم و آن را دخالت در امور داخلی عراق اعلام کرد.

"کریم النوری" سخنگوی بسیج مردمی عراق نیز اظهارات وزیر خارجه امارات را اثبات کنندۀ حمایت امارات از داعش دانست.