پايگاه خبري تحليلي «پارس»- وزیر امور خارجه مادام‌العمر عربستان، کشورش را در صف نخست جبهۀ جهانی مبارزه با تروریسم می‌بیند!

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، سعود الفیصل وزیر امور خارجه عربستان در تازه‌ترین ادعای خود در خصوص نقش کشورش در "مبارزه با تروریسم" اظهار داشت: عربستان از گذشته تاکنون در صف مقدم مبارزه با تروریسم بوده و مشارکت در ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش در عراق و سوریه مؤید این مطلب است.

الفیصل که در کنفرانس کشورهای عضو ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش در بروکسل پایتخت بلژیک سخن می گفت، مدعی شد: برگزاری کنفرانس منطقه ای مبارزه با گروه های تروریستی فعال در منطقه، در ماه سپتامبر گذشته در جده هستۀ ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش را تشکیل داد.

وزیر خارجه عربستان ادامه داد: همه ما می دانیم که مبارزه با تروریسم زمانی طولانی و تلاشی پیگیر نیاز دارد و عربستان معتقد است که موفقیت ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش مستلزم اعزام نیروهای زمینی است.

فیصل اما دقایقی بعد، نقش کشورش در حمایت از تروریستهای "خوب" را مورد تاکید قرار داد و گفت: برای موفقیت ائتلاف در سوریه باید از ارتش آزاد سوریه و دیگر گروه های میانه رو حمایت کرد.

وزیر امور خارجه عربستان درباره بحران عراق نیز گفت: مبارزه با داعش در عراق نیز مستلزم تشکیل ارتشی با مشارکت همه اقشار جامعه بدون محروم کردن قشری و فرقه ای خاص و همچنین خلع سلاح گروه های شبه نظامی غیرقانونی است.