به گزارش پارس، ایرنا نوشت: یونادم کنام به خبرگزاری المعلومه، افزود: وظیفه ملی مسیحیان عراق ایجاب می کند که در نبرد سرنوشت ساز آزادی موصل و سایر بخش های اشغال شده توسط داعش از خرداد ماه سال گذشته (1393)، بویژه دشت نینوا، فعالانه شرکت کنند.

به گفته کنام، جهانیان به محض شروع عملیات آزادسازی موصل، شاهد کمک نیرومندانه نیروهای مسیحی به ریشه کن کردن گروه های تروریستی و در راس آنها داعش، خواهند بود.

هم اکنون مسیحیان در نیروهای مسلح عراق و نیز در قالب الحشد الشعبی (نیروهای بسیج مردمی) حضور فعالی دارند و به گفته منابع آگاه، تعدادی از آنان در عملیات مختلف به شهادت رسیده اند.

مبارزان مسیحی در عملیات آزادسازی تکریت از اشغال داعش نیز در قالب الحشد الشعبی مشارکت داشته اند.

مسیحیان از جمله اقلیت های ساکن شمال عراق هستند که در جریان یورش خرداد ماه گذشته داعش به خاک عراق و اشغال موصل، هدف تعرض این گروه تروریستی قرار گرفتند و صدها هزار تن از آنان وادار به ترک خانه هایشان و آواره شدن به دیگر بخش های این کشور شدند.

گروه تروریستی داعش، پس از اشغال بخش های مسیحی نشین عراق، مسیحیان را تهدید کرد که یکی از گزینه های مرگ، ترک خانه ها و آوارگی و یا پذیرش اسلام (اسلام داعشی) را انتخاب کنند و به این ترتیب هزاران خانوار مسیحی آواره کردستان عراق و سایر بخش های این کشور شدند.

بسیاری از کارشناسان، گروه تروریستی داعش را دست پرورده غرب و همپیمانان منطقه ای آمریکا می دانند که جنایات هولناکی را در سوریه و عراق مرتکب شده اند.