به گزارش پارس به نقل از همشهری آنلاین،‌ ۱۵آذر سال ۸۴ یادآور شهادت جمعی از اصحاب رسانه در سانحه سقوط هواپیمای سی-۱۳۰نیروی هوایی ارتش است.

10سال پیش در چنین روزی هواپیمای سی-130ارتش، حامل جمعی از خبرنگاران، عکاسان و فیلمبرداران روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها و صدا و سیما و کارکنان ارتش که برای پوشش رزمایش «عاشقان ولایت» عازم چابهار بودند دچار حادثه شد و پس از برخورد با ساختمان‌های شهرک توحید، همه 94سرنشین آن که 39نفر از آنان اهالی رسانه بودند به شهادت رسیدند.

پس از این واقعه، همه مسئولان از عزم‌شان در رسیدگی دقیق و سریع به ماجرای سقوط هواپیمای حامل خبرنگاران سخن گفتند، رئیس وقت مجلس وعده پیگیری داد، هیأت دولت وقت، معاون اجرایی رئیس‌جمهور را مسئول پیگیری علل وقوع حادثه کرد و دادستان وقت تهران، دستور رسیدگی درباره علل و عوامل سانحه سقوط هواپیمای ارتش را صادر کرد و یک قاضی ویژه برای این امر درنظر گرفته شد.

جمعی از خبرنگاران نیز طی نامه‌ای خطاب به دادستان انقلاب تهران، خواستار پیگیری حادثه سقوط هواپیما و یافتن علت آن شدند.

اما با گذشت 10سال از این حادثه، هنوز مقصران یا مسببان آن به مردم معرفی نشده‌اند. آنچه تاکنون انجام شده، پرداخت دیه شهدا به خانواده آنان است که البته خانواده برخی از شهدای این حادثه در اعتراض به روند رسیدگی پرونده دیه نیز نگرفته‌اند.

ظاهرا همه‌‌چیز به‌دست فراموشی سپرده شده‌، معرفی مسبب یا مسببان سانحه مشمول مرور زمان شده و دیگر مسئولی پیگیر ماجرا نیست. آیا مسئولان وعده‌های خود را فراموش کرده‌اند؟ یاد و خاطره خبر‌سازانی که خود به تلخ‌ترین خبر تبدیل شدند را گرامی می‌داریم.