به گزارش پارس،به نقل از باشگاه خبرنگارانبیمه حوادث، بیمه حادثه و سانحه ای است که می تواند منجر به فوت ، از کار افتادگی دائم ( کلی و جزئی ) ، از کارافتادگی موقت ، نقص عضو ، جراحت ، صدمات بدنی و هزینه های پزشکی شود که در صورت فوت مورد بیمه یا نقص عضو و ازکارافتادگی ، پرداخت غرامت معین و جبران هزینه های درمانی ناشی از آن مشمول این بیمه خواهد بود.

 
*خطر فوت و نقص عضو به عنوان پوشش اصلی
 
خطر فوت و نقص عضو به عنوان پوشش های اصلی در بیمه حوادث هستند و خطرات از کارافتادگی موقت ، بستری در بیمارستان و هزینه های پزشکی ناشی از صدمات و جراحات نیز به عنوان خطرات تبعی قرار دارند بنابراین این بیمه ، به صورت پوشش خطرات ناشی از حوادث در تمام وقت ( 24 ساعت شبانه روز )  در هر مکان یا زمان در طول مدت بیمه بوده و شامل خطرات شغلی ، حرفه ای ، ورزشی ، ماموریت و مسافرت می شود.
 
*حادثه خبر نمی کند
 
افراد زیادی با تفکر اینکه حادثه برای دیگران اتفاق می افتد نسبت به اخذ بیمه حوادث بی مسئولیت هستند اما با علم به اینکه حادثه خبر نمی کند و همیشه بی خبری خوش خبری نیست بهتر است در رابطه با این بیمه آگاهی و اطلاعات لازم را کسب کنیم.
 
بی خبری از بیمه حوادث و تبعات غیر قابل پیش بینی آن ، رخدادی غیرقابل جبران خواهد بود که در دنیای امروز ، امکانات و راه حل های مناسبی برای برخورداری از تامین مناسب و داشتن پشتوانه قوی مالی برای این گونه حوادث در حال اجرا است که با مطالعه در خصوص آن می توانیم خود و خانواده خود را از چنین آسیب هایی دور کنیم. 
 
*علت گسترش بیمه حوادث در جوامع امروزی
 
در جامعه صنعتی امروزی ، افراد گاهی با حوادث ناگهانی از جمله فوت ، نقص عضو ، ازکارافتادگی رو به رو می شوند که ترجیح می دهند با خرید  بیمه حوادث خود را از چنین پیشامد هایی از لحاظ اقتصادی و مالی ایمن کنند زیرا خسارت های قابل تامین که از یک عامل خارجی ، بدون اراده بیمه شده صورت می گیرد ، از سوی سازمان های بیمه گر بر اساس شرایط بیمه نامه جبران خواهد شد.
 
*بیمه حوادث یک بیمه ناشناخته در کشور
 
بیمه حوادث یکی از بیمه های مهم اما ناشناخته در کشور است که با توجه به اهمیت آن افراد در هر موقعیتی می توانند به عنوان یک ضرورت ، این بیمه نامه را خریداری کنند  بنابراین دیگر نیازی به اخذ بیمه زلزله و حوادث طبیعی نخواهند داشت ، برای کاهش حق بیمه نیز می‌توانند  برخی از پوشش هایی که برای‌شان کاربردی ندارد را حذف کنند. 
 
*از این پس بیمه حوادث برای مالکان خودرو الزامی است
 
نمایندگان مجلس نیز در خصوص اهمیت این بیمه به ویژه در بخش حوادث رانندگی ، مالکان خودروها را موظف کرده اند تا برای پوشش خسارت وارده به راننده ، علاوه بر بیمه بدنه و شخص ثالث ، بیمه حوادث را نیز خریداری کنند که مبنای محاسبه میزان خسارت قابل پرداخت به راننده مسبب حادثه ، معادل دیه فوت یا ارزش جرح و هزینه های معالجه آن است.
 
امیدواریم تا در خصوص بیمه حوادث و مزیت های آن ، اطلاع رسانی جامع و کاملی از سوی رسانه ها و سازمان های بیمه گر صورت گیرد تا افراد بتوانند با استفاده از دانسته های خود ، از همان ابتدا با اخذ تصمیمات درست و سازنده ، آینده خود را ایمن کنند.