به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، الشرق الاوسط در گزارشی، جزئیات بیشتری در خصوص مغز متفکر داعش و زن انتحاری حملات دیروز پاریس منتشر کرد.

روزنامه سعودی الشرق الاوسط چاپ لندن در شماره امروز خود به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد مقامات دستگاه اطلاعاتی مراکش به همتایان فرانسوی خود اطلاع داده بودند عبدالحمید اباعود، مظنون اصلی حملات روز جمعه پاریس در فرانسه است و در سوریه حضور ندارد.

این منبع به روزنامه الشرق الاوسط گفت: "زن انتحاری که روز گذشته کمربند خود را در حومه "سن دونی" به هنگام ورود نیروهای امنیتی منفجر کرد، دختر خاله اباعود بوده است که "حسنا آیت بولحسن" نام داشت. " وی در ادامه تصریح کرد: این زن در سال 1989 در فرانسه متولد شد و دستگاه اطلاعاتی مراکش درباره حضور این فرد با افکار افراطی در این کشور هشدار داده بود.

طبق اعلام الشرق الاوسط، حسنا هنگامی که ابراز تمایل کرده بود برای انجام عملیات تروریستی به سوریه و عراق برود،  به همکاری در طرح های خصمانه داعش متهم بوده است. او همچنین گفته بود باید در صورت لزوم، اقدامات تروریستی در فرانسه که به زعم وی "دولت کفار" است، انجام شود.

طبق اعلام این منبع، اباعود ملقب به "ابو عمر سوسی" بوده و در خانواده ای در جنوب غربی مراکش متولد شده است. وی همچنین با لقب "ابو عمر بلژیکی" شناخته می شد.