به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری صدا وسیماحیدر العبادی نخست وزیر عراق در سخنانی در نخستین کنفرانس طرح آشتی ملی در مناطق حومه بغداد با تاکید بر مسئله مبارزه با فساد گفت: «من با کسانی که در دولت مسئولیت دارند مخالف نیستم... از طریق همین مسئولان است که می توانیم اصلاحات را به انجام برسانیم و به شهروندان خدمات ارائه و امنیت را در جامعه برقرار کنیم و همزیستی داشته باشیم و دولت خدمتگزار تشکیل دهیم. دولت خدمتگزار بودن، به معنای گرفتن امتیاز نیست بلکه دفاع از مظلومان و ضعیفان است. یک مسئول ممکن است یک نیروی امنیتی یا یک نماینده پارلمان یک مدیرکل و حتی یک کارمند باشد... نخستین وظیفه یک مسئول این است که از ضعفا -نه قدرتمندان- حمایت کند. امیدوارم شاهد روزی باشم که مسئولان دولتی عراق به دنبال شناسایی ضعفا در کشور باشند تا از آنان دفاع کنند. به این شکل می توانیم از نظام و از کشور خود دفاع و آن را به یکی از کشورهای قدرتمند تبدیل کنیم. ما با همکاری یکدیگر می توانیم چنین کاری انجام دهیم». 

العبادی عراق را کشوری آزاد توصیف کرد و گفت، نشانه این آزادی این است که مردان و زنان جوان عراقی با آزادی کامل می توانند تظاهرات برپا کنند بدون آن که احساس تهدید کنند بلکه به علت وجود نیروهای امنیتی احساس آسودگی و امنیت می کنند. 

نخست وزیر عراق با تاکید بر لزوم همبستگی عراقی ها با یکدیگر، گفت دستگاه های امنیتی در مناطق اطراف بغداد (مناطق موسوم به کمربند بغداد) با مردم این مناطق برای برقراری امنیت همکاری می کنند. این صلح واقعی است... نیروهای امنیتی و شهروندان زیادی جان خود را فدا کردند تا بغداد امنیت داشته باشد و ما بحمدالله اکنون شاهد امنیت در بغداد و اطراف آن هستیم و باید از آن محافظت کنیم.