به گزارش پارس به نقل از فارس، نیروهای امنیتی انگلیس با ردیابی گفت‌وگوهای تکفیری‌های تروریست دریافتند این تروریست‌ها قصد دارند با حمله به نیروهای نظامی، افسران پلیس و کارکنان سرویس‌های امنیتی انگلیس، آن‌ها را به قتل برسانند.

روزنامه انگلیسی تایمـز در این باره نوشت، سازمان ضد تروریسم انگلیس با زیر نظر داشتن تروریست‌های داعش دریافتند تروریست‌هایی قصد دارند با کپی‌برداری از داعش، بعد از آن‌که هدف خود را می‌ربایند از صحنه قتل وی تصویربرداری کرده و آن را در فضای اینترنت منتشر کنند.

تامیز ادامه ‌می‌دهد در شب سال نو میلادی نیروهای امنیتی انگلیس پیغامی را ردیابی کردند که مدعی شده بود داعشی‌ها سربازی انگلیسی را در خانه خودش کشته‌اند.

بعداز حملات هفته گذشته در فرانسه، انگلیس سطح هشدار امنیتی را در بالاترین سطح خود طی سال‌های گذشته قرار داد.

بر اساس گفته نیروهای امنیتی سطح هشدار تهدیدات تروریستی در این کشور به وضعیت «وخیم» رسیده و این بدان معناست که احتمال زیادی وجود دارد تا حملات تروریستی در این کشور رخ دهد.

وزرای کابینه دولت انگلیس نیز به کارکنان مرزی دستور دادند، جست‌وجوها برای یافت هرگونه سلاح بدون مجوز را تشدید کرده و هم‌چنین هشدار دادند نیمی از افرادی که از سوریه و عراق بازگشتند، قابلیت حملاتی نظیر آن‌چه برای مجله فکاهی «شارلی ابدو» اتفاق افتاد، دارند.

در حال حاضر سازمان امنیتی انگلیس MI5 سی نفر از افراد عضو داعش را که به این کشور بازگشتند، تحت نظارت داشته و آن‌ها را تهدید جدی می‌دانند.

همچنین سرویس‌های امنیتی انگلیس از شناسایی افراطیون و جلوگیری از تلاش آنان برای اقدامات تروریستی در شبکه‌های حمل و نقل این کشور خبر داد.

چند ماه پیش از این نیز تروریست و جلاد داعشی که با لهجه‌ای انگلیسی در فیلم‌های سربریدن اتباع غربی صحبت می‌کرد، تهدید کرده بود سر بریدن‌ها را به خیابان‌های لندن خواهد کشاند.