به گزارش پارس به نقل از تسنیم، خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) اعلام کرد: نیروهای ارتش با سرکوب آخرین بازماندگان گروه‌های تروریستی، امنیت را به روستاهای براوی و عزیزیه سمعان در حومه حلب بازگرداندند و تپه ممو را هم به طور کامل از اشغال تروریست‌ها پاکسازی کردند.

یک منبع سوری گفت نیروهای ارتش سوریه به دستاورد جدیدی در جنگ خود با تروریسم تکفیری در حومه حلب دست یافتند و توانستند بخش‌های دیگری را از اشغال گروه‌های تروریستی آزاد کنند.

این منبع افزود یگان‌هایی از ارتش سوریه با همکاری گروه‌های دفاع مردمی، روستاهای براوی و عزیریه سمعان و تپه ممو واقع در حومه جنوبی حلب را پس از متلاشی کردن آخرین تجمعات گروه‌های تروریستی کاملا پاکسازی کردند.

این منبع گفت در عملیات ارتش علیه تروریست‌های تکفیری در روستای خلصه و جنوب روستای قراصی در حومه جنوبی حلب، شماری از آنها کشته شدند که بیشتر آنها وابسته به جبهه النصره بودند.

گروه‌های تروریستی تکفیری هم در صفحات وابسته به خود در پایگاه‌های ارتباط اجتماعی به کشته شدن شماری از اعضای خود از جمله فرمانده نظامی جبهه النصره ملقب به ابوعمیر اعتراف کردند.

این منبع نظامی افزود نیروهای ارتش سوریه، مخفیگاه‌ها و استحکامات گروه تروریستی داعش را در روستاها و شهرک‌های رسم العبود، الجابریه، حمیمیه وابوضنه در حومه شرقی حلب در هم کوبیدند که به انهدام تعداد از خودروها از جمله خودروهای حامل سلاح و مهمات و کشته شدن شماری از تروریست‌ها منجر شد.

به گفته این منبع، نیروهای مدافع دانشکده هوایی در شرق شهر حلب، با دفع حملات تروریست‌های داعشی، شماری از آنها را از پای درآوردند.

از سوی دیگر جنگنده‌های ارتش سوریه، مقرها و استحکامات تروریست‌های داعشی را در روستای تل اسطبل، تل فاعوری، المدیونه، الشیخ احمد و شهر الباب هدف قرار دادند که به انهدام تعدادی از این مراکز و همچنین سلاح‌ها و مهمات آنها و کشته شدن تروریست‌های مستقر در آن منجر شد.

در شهر حلب هم به گفته منبع سوری، نیروهای ارتش سوریه در عملیات دقیقی علیه کانون‌های تروریستی در محله‌های اللیرمون و الاشرفیه، تلفاتی به تروریست‌ها وارد کردند.

از سوی دیگر نیروهای ارتش، استحکامات و نقاط تمرکز گروه‌های تروریستی در روستای الدکوانه در حومه شرقی حلب را در هم کوبیدند که به کشته و زخمی شدن شمار زیادی از اعضای این گروه‌ها منجر شد.

منبع سوری افزود شمار زیادی از تروریست‌های تکفیری در عملیات منحصر به فرد نیروهای ارتش علیه کانون‌ها و مخفیگاه‌های آنها در الشیخ سعید، السکری، الانصاری، الصاخور و الهلک حلب کشته و یا زخمی شدند.

حملات هوایی به مخفیگاه‌های جیش الفتح در حومه حماه و ادلب

منابع سوری اعلام کردند جنگنده‌های ارتش مخفیگاه‌های تروریست‌های موسوم به جیش الفتح در حومه حماه و حومه ادلب را در هم کوبیدند که به کشته شدن دست‌کم 39 تروریست منجر شد.

از حومه حمص هم خبر می‌رسد یگان‌هایی از ارتش سوریه با حمایت نیروی هوایی، در عملیات مستمر خود علیه تروریست‌های داعشی، شماری از آنها را از پای درآوردند.

عملیات نیروهای ارتش علیه تروریست‌ها در درعا هم ادامه دارد که در نتیجه آن تلفات و خسارت‌هایی به آنها وارد شد.

یگان‌های حمایت از فرودگاه نظامی دیرالزور هم با دفع حملات مستمر تروریست‌های داعشی، دست‌کم 58 نفر از آنها را به هلاکت رساندند.