به گزارش پارس به نقل از تسنیم، خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) از ادامه پیشروی نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت لبنان در شهر الزبدانی و تلفات و خسارت های سنگین گروه های تروریستی خبر داد.

ضربات کوبنده ارتش سوریه به تروریست های مرتبط با رژیم اسرائیل

عملیات نیروهای ارتش سوریه برای پاکسازی درعا از لوث تروریست های مرتبط با رژیم اسرائیل همچنان ادامه دارد و این نیروها طی ساعات اخیر ضربات کوبنده ای به مخفیگاه های تروریست های جبهه النصره و دیگر گروه های تکفیری وارد کردند.

یک منبع نظامی در این زمینه گفت یک یگان از نیروهای ارتش، در عملیات دقیق علیه گروه های تروریستی تکفیری در میدان الجهیره شهر بصری الشام در شرق شهر درعا، شماری از اعضای این گروه ها را به هلاکت رساندند که بیشتر آنها وابسته به جبهه النصره بودند.

این منبع افزود نیروهای ارتش در عملیاتی علیه تروریست های تکفیری در روستای ام ولد در حومه شرقی درعا نیز، شماری از آنها را کشتند.

عملیات نیروهای ارتش علیه گروه های تروریستی در اطراف شرکت برق و غرب السد و شرق میدان المصری در شهرک درعاالبلد هم به کشته شدن شماری از تروریست ها و انهدام سلاح ها و مهمات آنها منجر شد.

گروه های تروریستی همچنان از برخی مناطق درعاالبلد در 13 کیلومتری مرزهای اردن به عنوان مخفیگاه و مکانی برای قاچاق سلاح و مهمات و نفوذ مزدوران آموزش دیده در پایگاههای ایجاد شده از سوی نظام اردن در داخل این کشور استفاده می کنند.

در حومه حمص هم نیروهای ارتش سوریه، مخفیگاه های تروریست های داعشی را در تدمر و شرق میدان جزل منهدم کردند.

ادامه عملیات ارتش سوریه علیه تروریست ها در لاذقیه

حومه لاذقیه نیز همچنان شاهد عملیات نیروهای ارتش سوریه برای سرکوب گروه های تروریستی است.

یک منبع نظامی گفت نیروهای ارتش با همکاری گروه های دفاع مردمی، خمپاره اندازها و سلاح های تروریست ها را در چارچوب جنگ مستمر با گروه های تروریستی تکفیری مرتبط با حکومت ترکیه در حومه شمالی لاذقیه منهدم کردند.

این منبع تصریح کرد یک یگان از نیروهای ارتش در عملیات متمرکزی علیه مخفیگاه ها و تجمعات تروریست های جبهه النصره در اطراف سد برادون، پنج تروریست را به هلاکت رساندند. در این عملیات هشت تروریست دیگر زخمی شدند.

روز گذشته نیز در عملیات گسترده نیروهای ارتش در ناحیه ربیعه، روستای درویشان و شمال شرقی ابوریشه و روستای کبانی، الکبیر، الربیعه و الریحانیه، 50 تروریست به هلاکت رسیدند که بیشتر آنها غیر سوری بودند.

گروه های تروریستی تکفیری فعال در حومه شمالی لاذقیه، شامل جبهه النصره و گروه موسوم به لواء احرارالساحل و گروه موسوم به لواء السلطان عبدالحمید از حمایت های حکومت ترکیه بهره می برند و بیشتر اعضای این گروه ها از طریق مرزهای مشترک از خاک ترکیه به داخل سوریه وارد شده اند.

ادامه جنگ با تروریسم تکفیری در ادلب و حماه

نیروهای ارتش سوریه همچنان به عملیات خود علیه گروه های تروریستی در حومه ادلب و حومه حماه ادامه می دهند که طی ساعات  اخیر ده ها تروریست در این عملیات کشته شدند.

به گزارش تسنیم، یک منبع نظامی در حومه ادلب گفت جنگنده های ارتش، تحرکات و تجمعات گروه های تروریستی را در جاده محمبل و شرق کنصفره در حومه جنوب شرقی بمباران کردند که در نتیجه آن خسارت ها و تلفات سنگینی به این گروه ها وارد شد.

این منبع افزود در حملات هوایی ارتش سوریه به مخفیگاه ها و تجمعات تروریست ها در روستاهای  الزیادیه، تل الکفیر، زیزون، سفوهن، فریکه، قرقور، کفرعوید و شهر جسرالشغور در حومه جنوب غربی ادلب، شماری از تروریست ها به هلاکت رسیدند که بیشتر آنها وابسته به جبهه النصره بودند.

این منبع از انهدام کانون های تروریست های جبهه النصره در کمپ آلمانی ها در اطراف شهرک زیزون خبر داد.

کمپ آلمانی شامل ساختمان هایی است که کارشناسان آلمانی هنگام ساخت سد زیزون در آن اقامت داشتند و تروریست های موسوم به جیش الفتح آن را به مخفیگاه ها و محلی برای حمله به روستاهای مجاور تبدیل کرده اند.

در حومه جنوب شرقی ادلب هم مخفیگاه های تروریست های جیش الفتح در منطقه ابوالضهور و برخی روستاها و مزارع اطراف هدف حملات شدید جنگنده های ارتش سوریه قرار گرفت که به کشته شدن شمار زیادی از تروریست ها و انهدام جنگ افزارهای آنها منجر شد.

حملات هوایی ارتش سوریه به مخفیگاه های گروه های تروریستی تکفیری در روستای جب الاحمر هم به کشته و زخمی شدن شماری از تروریست ها منجر شد.

اعتراف گروه های تروریستی به تلفات سنگین در برابر ارتش سوریه

این در حالی است که گروه های تروریستی در صفحات متعلق به خود در پایگاه های ارتباط اجتماعی به تلفات و خسارت های سنگین تروریست ها در برخی مناطق حومه ادلب اعتراف کرده اند.

در حومه حماه هم، نیروهای ارتش سوریه در عملیات گسترده علیه تجمعات و مخفیگاه های گروه های تروریستی تکفیری در روستاهای دقماق، البحصه، اللطامنه، الزکاه، القاهره، حمیمات و الحمیدیه، شمار زیادی از تروریست ها را کشتند یا زخمی کردند. در این عملیات، مقادیر زیادی سلاح و مهمات تروریست ها منهدم شد.

منابع سوری همچنین از انهدام جنگ افزارهای گروه های تروریستی در رسم العبود و  تل(تپه) اسطبل حلب خبر دادند.