به گزارش پارس خبرگزاری رویترز، در گزارشی از بیروت به قلم سیلویا وستال نوشت :
آمریکا ارتش سوریه را متهم کرده است برای کمک به پیشروی ستیزه جویان داعش در اطراف شهر حلب در شمال این کشور ، حملاتی هوایی انجام می دهد. این پیام در صفحه رسمی توییتر سفارت آمریکا در سوریه منتشر شده است.
گروه دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد ستیزه جویان داعش روز یکشنبه شورشیان رقیب خود را در شمال حلب نزدیک مرز ترکیه به عقب راندند و این مسئله می تواند منجر به مسدود شدن مسیر ارسال تدارکات برای شورشیان سوری در این شهر شود.
جنگجویان جبهه شام که ائتلافی از شمال و شامل شورشیان مورد حمایت غرب و جنگجویان اسلامگرا است، اعلام کرد نگران پیشروی ستیزه جویان داعش به طرف گذرگاه باب السلام بین حلب و استان کیلیس ترکیه است.
سفارت آمریکا در سوریه در صفحه توییتر خود اعلام کرد گزارش ها نشان می دهد رژیم سوریه از حملات هوایی برای کمک به پیشروی داعش در حلب استفاده می کند و با این کار به افراطیون علیه مردم سوریه کمک می کند.
مقامات سوری پیشتر ادعاهای واشنگتن و فعالان مخاف سوری را مبنی بر کمک ارتش سوریه به جنگ داعش علیه نیروهای شورشی سوری رقیب رد کرده بودند.
یک منبع ارتش سوریه اعلام کرد ارتش سوریه در همه مناطق در حال جنگ با ستیزه جویان داعش است.
آمریکا سال 2012 فعالیت های سفارت خود را در دمشق به حال تعلیق درآورد اما همچنان پیام هایی را در صفحه توییتر آن منتشر می کند.
در این پیام توییتری آمده است بشار اسد رئیس جمهور سوریه از مدتها قبل مشروعیت خود را از دست داده است و هرگز یک شریک موثر علیه تروریسم نخواهد بود.
اسد و مقامات سوری بارها همکاری بین المللی را برای جنگ علیه جهادی ها در سوریه درخواست کرده اند. دمشق همه شورشیانی را که در حال جنگ علیه آنهاست « سازمان های تروریستی » مورد حمایت خارجی می نامد.
خبرگزاری رسمی سوریه ( سانا ) روز سه شنبه اعلام کرد ارتش شماری از ستیزه جویان داعش را در حومه حلب از بین برده است و حملات هوایی ارتش انهدام چند دستگاه از خودروهای این گروه را درپی داشته است.
اما سفارت آمریکا در صفحه توییتر خود نوشت دمشق در تقویت داعش نقش دارد.
گروه دیده بان حقوق بشر سوریه نیز که یک گروه مخالف سوری است و مقر آن در لندن است، اعلام کرد ارتش سوریه حملاتی هوایی را در استان حلب از جمله داخل شهر حلب و همچنین حملاتی را علیه شهر الباب در شمال شرق سوریه که تحت کنترل داعش قرار دارد، انجام داده است.
برخی شورشیان این سوال را مطرح می کنند که چرا نیروهای تحت رهبری آمریکا که حملاتی را علیه داعش در سوریه و عراق انجام می دهند این ستیزه جویان را در اطراف حلب هدف قرار نمی دهند.