به گزارش پارس به نقل از تسنیم، منابع سوری اعلام کردند نیروهای ارتش سوریه با همکاری مقاومت لبنان به پیشروی در عملیات پیگرد تروریست های داعش در حالی ادامه می دهند که حالتی از رعب و وحشت و هرج و مرج در صفوف تروریست ها حاکم شده است به طوری که بسیاری از تروریست ها با گذاشتن سلاح ها و جنگ افزارهای خود زیر ضربات ارتش سوریه و مقاومت لبنان در تپه های جراجیر منطقه قلمون پا به فرار گذاشته اند.
منابع میدانی در قلمون به سانا گفتند نیروهای ارتش سوریه و مقاومت لبنان، دامنه نفوذ خود در منطقه قلمون را پس از تحکیم سیطره کامل بر شعبه البکاره، شعبه ثلاجه البرکان، قرنه شعبه الشکاره، شعبه بیت شکور و ارتفاعات ظلیل الحاج در قلمون گسترش داده اند.
این منابع خاطر نشان کردند در جریان این عملیات که با درگیری های شدید همراه بود، شمار زیادی از تروریست های داعش کشته و زخمی و مقادیر زیادی سلاح و مهمات و خودروهای آنها منهدم شد.
این منابع همچنین از سیطره کامل یک یگان دیگر از نیروهای  ارتش سوریه و مقاومت لبنان بر قرنه و ضلیل سمعان و شعبه عواد پس از پایان دادن به حضور آخرین گروه از تروریست های داعشی خبر دادند.
دستاورد جدید به پیروزی هایی اضافه می شود که ارتش سوریه و مقاومت لبنان در جنگ با تروریسم تکفیری به دست آورده اند به طوری که چند روز پیش بر مناطق دیگری از جمله ارتفاعات استراتژیک بلوکسات در جنوب تپه های جراجیر مسلط شده بودند.
اوضاع امنیتی درعا
خبر دیگر این که نیروهای ارتش شماری از سرکردگان گروه های تروریستی را در درعا به هلاکت رسانده و چند انبار سلاح و خطوط کمک رسانی به جبهه تروریستی النصره را منهدم کردند.
بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش عملیات خود علیه مخفیگاه ها و محورهای تحرکات تروریست های جبهه النصره و گروه هایی که تحت سلطه آن هستند،  تشدید کردند.
در حومه شرقی  درعا، نیروهای ارتش در یک عملیات دقیق، مخفیگاه سرکرده های گروه های تروریستی را هنگام برگزاری نشست در جنوب شرق شهر بصری الشام منهدم کردند که طی آن تمام تروریست های حاضر در این نشست به هلاکت رسیدند.
یک منبع نظامی سوری از هلاکت شماری از تروریست های جبهه النصره وانهدام سلاح ها و مهمات آنها در جریان عملیات نیروهای ارتش علیه مخفیگاه های آنها در شرق شهرک النعیمه در حومه شرقی درعا خبر داد.
این منبع همچنین از درگیری نیروهای ارتش با تروریست های تکفیری در غرب شهرک خربه غزاله خبر داد که به کشته و زخمی شدن شمار زیادی از آنها منجر شد.
این منبع افزود نیروهای ارتش در عملیات خود علیه گروه های تروریستی در غرب روستای کفرشمس، شماری از اعضای این گروه ها را به هلاکت رساندند. این منطقه مرکز تجمع تروریست های جبهه النصره و گروه موسوم به حرکه المثنی به شمار می رود که تا کنون جنایات زیادی را علیه مردم با سلاح های غربی و اسرائیلی و حمایت مالی رژیم های عربی حاشیه خلیج فارس مرتکب شده اند.
منبع سوری همچنین از انهدام انبارهای مهمات و خودروهای مجهز به تیربار تروریست های جبهه النصره در ضربات محکم ارتش به مخفیگاه های آنها در الشیخ مسکین، عتمان، ابطع، انخل، مزیریب و الیادوده خبر د اد.
روز گذشته نیز شماری از تروریست ها از جمله یک تک تیرانداز در حملات ارتش به کانون ها و مراکز تجمع آنها در شهرک عتمان در جاده قدیم درعا به دمشق به هلاکت رسیدند.
خبر  دیگر این که، نیروهای ارتش سوریه پس از زیر نظر گرفتن و رصد دقیق تحرکات گروه های تروریستی در محله درعاالبلد، شماری از تروریست ها را به هلاکت رساندند.
گروه های تروریستی تکفیری هم در رسانه های حامی خود به هلاکت شمار زیادی از اعضایشان در عملیات نیروهای ارتش اعتراف کرده اند.
هلاکت تروریست های جبهه النصره در حومه قنیطره
یک منبع نظامی از ادامه عملیات نیروهای ارتش علیه مخفیگاه ها و تجمعات گروه های تروریستی تکفیری مرتبط با رژیم اشغالگر اسرائیل در حومه شمالی و شمال شرقی قنیطره خبر داد.
این منبع افزود در حملات نیروهای ارتش به مواضع تروریست های جبهه النصره در نزدیکی گورستان روستای اوفانیا، شمار زیادی از تروریست ها کشته و یا زخمی و سلاح ها و مهمات آنها منهدم شد.
این منبع همچنین از انهدام یک انبار سلاح و مهمات و مخفیگاه های تروریست های تکفیری در روستای مسحره و تپه های الحمر و کشته و زخمی شدن شمار زیادی از تروریست ها خبر داد.
گروه های تروریستی در حومه قنیطره، طی روزهای اخیر متحمل خسارت ها و تلفات سنگین شده بودند که از جمله تروریست هایی که در عملیات ارتش به هلاکت رسیدند، می توان به ابوهمام سرکرده شاخه نظامی جبهه النصره در جبل الشیخ و ابوحسن الجنانی فرمانده گروه موسوم به لواء احفاد الرسول اشاره کرد.
گروه های تروریستی فعال در قنیطره به ویژه جبهه النصره از انواع حمایت های رژیم اشغالگر اسرائیل برخوردار هستند به طوری که مجروحان این گروه ها به بیمارستان های اسرائیلی منتقل و در آنجا مداوا می شوند. این در حالی است که روز گذشته مردم منطقه جولان اشغالی سوریه با یک خودرو اسرائیلی که در حال انتقال دو مجروح گروه تروریتسی جبهه النصره بود، مقابله کردند که به هلاکت دو تروریست منجر شد.
اوضاع  امنیتی حمص
عملیات  ارتش سوریه در حومه حمص همچنان ادامه دارد. یک منبع نظامی گفت نیروهای ارتش با همکاری گروه های دفاع مردمی، شماری از تروریست های داعشی را در نزدیکی روستای الطفحه در حومه شرقی حمص به هلاکت رساندند.
این منبع افزود در عملیات ارتش در عنق الهوی و المشیرفه در ناحیه جب الجراح، تلفات و خسارت های سنگینی به گروه تروریستی داعش وارد شد.
ادامه عملیات ارتش علیه تروریست های داعشی در الحسکه و حومه دمشق
در حومه جنوبی الحسکه، نیروهای ارتش در یک عملیات منحصر به فرد علیه تروریست های داعشی، شماری از آنها را به هلاکت رساندند.
یک منبع در استان الحسکه گفت نیروهای ارتش سوریه، مخفیگاه ها و مواضع تروریست های داعش در تپه البارود را در هم کوبیدند که به کشته و زخمی شدن شمار زیادی از آنها و انهدام مقادیر زیادی سلاح و مهمات منجر شد.
گروه تروریستی داعش طی هفته های اخیر متحمل خسارت ها و تلفات سنگین درعملیات مستمر  ارتش سوریه در حومه جنوبی الحسکه به ویژه شهر الشدادی شده است که این گروه  تروریستی از آن به عنوان مکانی برای حمله به مناطق مسکونی استفاده می کند.
منابع سوری از هلاکت شماری از تروریست های جبهه النصره در جنه القری در حومه ادلب در عملیات نیروهای ارتش خبر دادند.
در حومه دمشق هم، نیروهای ارتش در ادامه عملیات خود علیه گروه های تروریستی، شمار زیادی از اعضای این گروه ها را به هلاکت رساندند.
روز گذشته در حملات هوایی ارتش سوریه به مخفیگاه های تروریست های وابسته به تشکل موسوم به جیش الفتح که سرکردگی آنها را جبهه تروریستی النصره بر عهده دارد، در قسطون، جدرایا، صحن و مناطق دیگری در حومه ادلب، شمار زیادی از آنها به هلاکت رسیدند.