انصافاً باید گفت دنیای بازاریابی در چند سال اخیر دستخوش تغییرات شگرفی شده و گوگل ادوردز بستر مناسبی را برای این تغییرات ایجاد کرده است. به جرات می‌توان گفت تبلیغ در گوگل در حال حاضر یکی از موثرترین شیوه‌های تبلیغات پولی آنلاین است. در حال حاضر هزاران شرکت بزرگ و کوچک از این سازوکار برای تبلیغات خود استفاده می‌کنند.

 

تمامی این مجموعه‌ها نیز به دنبال یک هدف مشترک هستند. هدف آن‌ها این است که در پیش‌روی مخاطبین آنلاینی قرار بگیرند که به دنبال اطلاعات برای خرید کالا یا سرویس می‌گردند. اگر گوگل ادوردز به خوبی به کار گرفته شود می‌تواند کاربران زیادی که دقیقاً به دنبال محصولات شما می‌گردند را به وب‌سایتی که دارید هدایت کند.

 

البته این سکه روی دیگری نیز دارد و در صورت استفاده نادرست از گوگل ادوردز یا عدم استفاده از تمام قابلیت‌های این سرویس باید رویکرد مجموعه را به گوگل ادوردز تغییر دهید.

 

مواردی که در بالا به آن اشاره کردیم را می‌‌توان دلایل اصلی استفاده از گوگل ادوردز دانست.

 

 

۱. گوگل ادوردز سرنخ‌های بیشتری از خریداران احتمالی و مشتریان در اختیار شما قرار می‌دهد

 

گوگل آنالیتیک یکی از بهترین ابزارها در زمینه ایجاد سرنخ از خریداران احتمالی است. اگر کمپین تبلیغاتی شما به درستی انجام شده باشد می‌توانید با دقت بسیار بالایی خریداران احتمالی را راهی وب‌سایت، فرم‌های Opt-in یا سایر قسمت‌های آنلاین مجموعه خود کنید.

 

گوگل ادوردز به شما اجازه می‌دهد تا بر روی افرادی تمرکز داشته باشید که به دنبال محصول شما در اینترنت می‌گردند.

 

به این ترتیب احتمال زیادی وجود دارد که کالا یا سرویس شما برای خریداران آنلاین جالب توجه قرار گیرد. این امر به شما کمک می‌کند تا دائما کلید‌واژه‌هایی که بر روی آن‌ها تمرکز دارید را بهینه‌تر کرده تا خریداران بالقوه راهی برای خرید محصولات وارد وب‌سایت شما شوند.

 

۲. با یک پلتفرم بازاریابی قابل انعطاف سروکار دارید

 

اگر تاکنون تجربه‌ای با کار با گوگل ادوردز داشته باشید حتماً‌ خوبی منظور ما را از قابل انعطاف بودن این پلتفرم متوجه می‌شوید.

 

گوگل ادوردز برای تجارت‌های بزرگ و کوچک قابل استفاده است. با استفاده از سازوکاری که گوگل ادوردز در اختیار شما قرار می‌دهد عملاً می‌توانید ترافیک اینترنت را به وب‌سایت خود جاری کنید یا جلوی این ترافیک را بگیرید.

 

از طرف دیگر گوگل ادوردز با طیف وسیعی از پلتفرم‌های بازاریابی و نرم‌افزارها نیز سازگاری کاملی دارد. برای نمونه می‌توانید اطلاعات کمپین تبلیغاتی خود را در فرمت اکسل دانلود کرده و بررسی کنید.

 

کمپین‌های تبلیغاتی نیز از طریق گوگل ادوردز کاملا شخصی‌سازی می‌شود تا توجه بیشتر بر روی مخاطبین آنلاین انجام شود. هدف قرار دادن مخاطبین در نقاط جغرافیایی مشخص، افرادی که با دستگاه خاصی به اینترنت متصل می‌شوند و دسترسی به دامنه وسیعی از کاربران سرویس‌‌های گوگل نظیر موتورجستجوی گوگل و یوتیوب برای نمایش تبلیغات گوگل ادوردز را می‌توان از مواردی دانست که با شخصی‌سازی می‌تواند نتیجه بهتری را به دنبال داشته باشد.

 

بودجه‌ای که برای اینکار در نظر دارید نیز کاملاً‌ می‌تواند انعطاف پذیر باشد. مشخص کردن بودجه تبلیغات روزانه و محدود کردن هزینه‌ای که قرار است برای کلیک‌ها در ازای یک کلید‌واژه به‌خصوص پرداخت کنید نیز از دیگر مواردی است که انعطاف بالای گوگل ادوردز در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

۳. سرمایه‌ای که برای گوگل ادوردز اختصاص می‌دهید به میزان قابل توجهی بازگشت خواهد داشت

 

برخلاف سایر استراتژی‌های بازاریابی، در گوگل ادوردز تنها باید بابت کلیک‌هایی که مخاطبین بر روی لینک تبلیغات انجام می‌‌دهند باید هزینه پرداخت کنید. پس از اینکه کمپین گوگل ادوردز را تنظیم کردید می‌توانید نرخ بازگشت سرمایه قابل قبولی را بابت تبلیغات در گوگل ادوردز شاهد باشید، انصافاً باید گفت چنین استراتژی را در سایر روش‌های تبلیغاتی شاهد نیستیم.

 

البته این فرآیند به همین راحتی‌ها هم نیست و باید زمان مناسبی را برای تشخیص بهترین رویکرد در گوگل ادوردز اختصاص دهید.

 

برای اینکه درک بهتری از تعامل با گوگل ادوردز داشته باشید باید دائم کمپین تبلیغاتی که راه انداخته‌اید را آزمایش کنید. گوگل ادوردز به لحاظ تعامل از شفافیت بالایی برخوردار است و در هر زمینه که نیاز به تبلیغات داشته باشید می‌توانید روی این پلتفرم حساب باز کنید.

 

زمانی که متوجه شدید یکی از رویکردهای شما در گوگل ادوردز بازخورد قابل توجهی را به دنبال دارد، سرمایه بیشتری در همان قسمت انجام خواهید داد و در نتیجه میزان بازگشت سرمایه در این شیوه تبلیغاتی چندین برابر خواهد شد.

 

از طرف اگر احساس کردید تمامی کمپین تبلیغاتی یا قسمت‌هایی از آن بازخورد مناسبی دارد قبل از اینکه سرمایه‌ بیشتری به این قسمت اختصاص دهید آنرا متوقف خواهید کرد. سرمایه‌ای که از این طریق جلوی هدر رفتن آنرا گرفته‌اید را در آینده می‌توانید در آینده به کمپین‌های دیگر اختصاص دهید.

 

۴. بازخورد سریع و شفافی را از عملکرد کمپین دریافت خواهید کرد

 

نتایج گوگل ادوردز به صورتی قابل درک و ساده نمایش داده می‌شود و پس از راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی می‌توانید به سرعت در جریان گزارش عملکرد آن قرار بگیرید.

 

آنالیز کردن این نتایج و پیشرفت کلی کمپین تبلیغاتی نیز در گوگل ادوردز بسیار ساده است، داشبورد گوگل ادوردز اطلاعات مرتبط زیادی را به ازای تبلیغاتی که کلیک بر روی آن‌ها انجام شده است، کلید‌واژه‌هایی که بازدید‌کنندگان وب‌سایت تایپ کرده‌اند، هزینه کلیک‌ها و سایر اطلاعات را سریعاً در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

تمامی این موارد دست به دست هم داده‌اند تا گوگل ادوردز سازوکار بسیار شفاف و قابل درکی داشته باشد.

 

۵. گوگل ادوردز ترافیک عظیمی را از خریداران بالقوه راهی وب‌سایت می‌کند

 

بر کسی پوشیده نیست که در حال حاضر گوگل یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تجاری دنیا به حساب می‌آید. روزانه میلیون‌ها نفر جستجوهای خود را از طریق موتور جستجوی پرقدرت گوگل انجام می‌دهند. این امر به این معناست که گوگل می‌تواند ترافیک عظیمی را راهی وب‌سایت‌ها کند به شرط آنکه بودجه مناسبی برای این کار در نظر گرفته شده باشد.

 

گوگل به نمایش محتوای مرتبط با کلید‌واژه‌هایی که کاربران تایپ می‌کنند همیشه به خود بالیده است. الگوریتم‌های موتور جستجوی گوگل همیشه در حال بهینه‌ شدن است تا کاربران نتایج دقیق‌تری را در خصوص محصولی که به دنبال آن هستند دریافت کنند. با این حساب تبلیغات در گوگل ادوردز می‌تواند تاثیر چشمگیری بر روی تجارت‌های مختلف داشته باشد.

 

گوگل ادوردز خریداران احتمالی بالقوه‌ای را راهی و‌ب‌سایت‌های تجاری، فرم‌های Opt-in و سایر قسمت‌های تجارت آنلاین شما خواهد کرد.

 

احتمال زیادی وجود دارد مخاطبینی که از طریق گوگل ادوردز راهی وب‌سایت شما می‌شوند به مشتریان‌نهایی تبدیل شده یا اینکه دست‌کم اطلاعات خود را در قسمت فهرست دریافت خبرنامه ثبت کند.

 

۶. شرکت‌ها دید بهتری در خصوص نحوه تجارت خود بدست می‌آورند

 

آشنا شدن با نقطه‌ نظرهای مشتریان ایده‌آل یک مجموعه، امری مهم در تجارت و کسب‌وکار است. شناخت مخاطبین باعث می‌شود راحت‌تر با آن‌ها تعامل بر قرار کنید و بدانید دقیقا چه نیازهایی دارند.

 

اگر دستی در تجارت داشته باشید حتماً به خوبی می‌دانید که بدست آوردن شناخت از مخاطبین نیز کار راحت و ساده‌ای نیست. روش‌های سنتی نظیر فرم‌های پرسشنامه و انجام مصاحبه با مشتریان تنها اطلاعات محدودی را در اختیار مدیران شرکت قرار می‌دهد.

 

از طرف دیگر گول ادوردز اطلاعات مفیدی را در خصوص رفتار و عادت‌های مشتریان در اختیار مدیران مجموعه‌های تجاری قرار می‌دهد.

 

کلیدواژه‌هایی که مخاطبین با تایپ کردن‌ آن‌ها راهی وب‌سایت شما شده‌اند، مکان زندگی آن‌‌ها، نوع دستگاهی که از آن استفاده می‌کنند، زمان و روزهایی که در فضای آنلاین حضور دارند و سایر اطلاعات را می‌توان تنها قسمتی از مواردی دانست که گوگل ادوردز در اختیار مدیران بازاریابی آنلاین قرار می‌‌دهد.

 

همان‌گونه که شما بهتر از ما می‌دانید این اطلاعات باعث می‌شود تا دید مدیران یک مجموعه نسبت به مشتریان بیشتر شده و در آینده محصولات و کالاهای بهتری را با شیوه‌های مناسب‌تر ارائه کنند. انجام چنین کاری باعث بهینه‌ شدن شیوه‌های تبلیغاتی نیز در آینده خواهد شد و جلوی هدر رفتن بودجه شرکت را برای تبلیغات بی‌اثر که مخاطبین توجهی به آن ندارند خواهد گرفت.

 

تمامی این موارد دست به دست هم داده‌اند تا گوگل ادوردز را به عنوان یکی از قوی‌ترین ابزارهای تبلیغاتی که تاکنون ابداع شده است بدانیم. میلیون‌ها کاربر در طول شبانه‌روز جستجوهای خود را از طریق موتور جستجوی گوگل انجام می‌‌د‌هند.

 

گوگل ادوردز فرصتی استثنایی را در اختیار مدیران شرکت‌ها قرار می‌دهد تا کاربران را به مشتری تبدیل کنند.

 

جالب اینجاست که باز هم افرادی هستند که تمایلی به پرداخت هزینه برای تبلیغات در گوگل ادوردز ندارند، به این افراد نمی‌توان خرده گرفت چرا که بدون شک درک واضحی از تعامل با گوگل ادوردز و تاثیری که این سازوکار در سودآوری یک مجموعه دارد بدست نیاورده‌اند.

 

در مجموع پیشنهاد می‌کنیم راه‌اندازی کمپین تبلیغات در گوگل ادوردز را به برنامه بازاریابی آنلاین مجموعه خود اضافه کنید، بدون شک سودی که از این کار عاید شما خواهد شد رضایت شما را به دنبال دارد، اگر هم در انجام این فرآیند با پرسشی روبرو شدید آن را با ما در میان بگذارید، با کمال میل پاسخگوی شما خواهیم بود.