حسن علایی فعال دبیر اجرایی دومین دوره‌ی دوسالانه انتخاب آثار برتر مدافعان حرم ؛ «جایزه شهید حاج حسین همدانی » از کار ویژه‌ای در این دوسالانه خبر داد و گفت: با توجه به این‌که مخاطبان اصلی کتاب‌ها و جوایزی مانند جایزه شهید همدانی مردم هستند؛ بنابراین ایجاب می‌نماید در کنار بررسی تخصصی و کارشناسی کتاب‌ها توسط هیئت­های داوری، جایگاه ویژه­‌ای برای نظرات مردم که مخاطبان اصلی هستند قائل شویم.

وی افزود: به همین منظور، در دومین دوره انتخاب بهترین کتاب مدافعان حرم بخش ممتازی برای دریافت نظرات مردم پیش­‌بینی شده است؛ به‌طوری‌که همه مخاطبان این کتاب‌ها می­توانند نظر خود درباره بهترین کتابی که با موضوع مدافعان حرم، طی سال­های گذشته خوانده‌­اند را به دبیرخانه جایزه شهید همدانی ارسال نمایند و طی قرعه‌کشی از هدایای در نظر گرفته‌شده برخوردار شوند.

دبیر اجرایی دومین دوره‌ی دوسالانه انتخاب آثار برتر مدافعان حرم در رابطه با ویژگی­ها و شاخصه‌­های بهترین کتاب مدافعان حرم از نگاه مردم بیان کرد: مردم باید علاوه بر برخورداری آثار منتخب خود از جهت قلم شیوا، روان و جذاب بر میزان تأثیرگذاری روایت حماسه­‌ها، مقاومت­‌ها، پیروزی­‌ها، شهادت­‌ها، ایثارها و فداکاری­‌ها، نقش خانواده‌­ها به‌ویژه همسران مدافعان حرم در ایجاد انگیزه توجه داشته باشند.

وی افزود: این آثار باید تبیین‌کننده باشد یعنی کتاب توانسته باشد نقش مدافعان حرم در تأمین امنیت کشور، نقش مدافعان حرم در دفع فتنه‌­ی بین‌­المللی استکبار جهانی در منطقه غرب آسیا، نقش مدافعان حرم در کمک به دولت قانونی سوریه را به‌خوبی تبیین کرده باشد.

علایی در خصوص نحوه تعامل با دبیرخانه «جایزه شهید حاج حسین همدانی» و اخذ نظرات عنوان کرد: علاقه‌مندان برای شرکت در این نظرسنجی می‌توانند از طریق سامانه پیامکی با شماره ۶۶۰۰۰۹۹۵۵۸ و یا از طریق سایت این جشنواره به آدرس www.jayezehamedani.ir در بخش ارتباط با ما نظرات خود را ارسال نمایند.

وی در خاتمه گفت: در روز اختتامیه دومین دوره‌ی دوسالانه انتخاب آثار برتر مدافعان حرم به‌قیدقرعه، به سه نفر از کسانی که در فراخوان شرکت کرده‌اند جوایزی اهدا خواهد شد.