«دانش تخصصی بارریزی هوایی، جلوه‌ای از علوم اقتدارآفرین ا‌ست. تجربه‌ی نوع متفاوت و پیچیده این دانش، پیش‌تر در نیرو‌های مسلح ما نبود؛ و این را مدیون شهید حاج احمد مایلی و همرزمان ایشان هستیم.

این‌گونه بارریزی هوایی یک برگ برنده در تاکتیک نظامی است؛ با ویژگی‌های بی‌نظیری چون:

۱- در ارتفاع ۱۸ هزار پا، که ارتفاع بسیار زیادی برای این کار است.

۲- خطای فرود بار از این ارتفاع، تنها بین ۱۰۰ تا ۶۰۰ متر با نقطه هدف است.

۳- چتر‌ها تولید داخل هستند.

۴- هزینه‌ی این بارریزی کمتر از یک پنجم هزینه‌ی بارریزی استاندارد است.

انتشار به مناسبت سومین سالروز شهادت سردار شهید حاج احمد مایلی

نیرو‌های جبهه مقاومت به همین روش طی سه سال محاصره‌ی دو شهرک شیعه‌نشین فوعه و کفریا، غذا، دارو و سایر امکانات اولیه مورد نیاز را به اهالی مظلوم و مقاوم این دو شهر می‌رساندند.

در شهر‌های تحت محاصره در سوریه و عراق، برابر چشم آمریکایی‌ها و در مقابل تهدید جنگنده‌های آمریکایی و ترکیه‌ای و رژیم صهیونیستی، صد‌ها تن غذا، آب، دارو، سوخت، مهمات و دیگر ملزومات به مردم مظلوم این مناطق توسط هواپیما‌های آنتونوف و ایلیوشین، رسانده می‌شد.» متنی که خواندیم برگرفته از سخنان حسن عباسی از رزمندگان دوران دفاع مقدس و مدرسان علم استراتژیک در تاریخ هفتم مهر ۹۶ است.

انتشار به مناسبت سومین سالروز شهادت سردار شهید حاج احمد مایلی

دیروز (جمعه ۱۹ مهر) سالگرد شهادت مردی بود که بسیاری از فرماندهان و رزمندگان سپاه با او در قامت استاد خلبان مواجه شده‌اند. کسی که عمر خود را به آموزش‌های تخصصی جبهه مقاومت سپری کرد و از بنیانگذاران بارریزی هوایی در ایران بود و بسیاری از جوانان رزمنده بالاخص در یگان ویژه صابرین، زبده شدن خود را مدیون این استاد هستند. کسی که برای این جوانان نه فقط فرمانده و استاد بلکه رفیق و همدم بود.

انتشار به مناسبت سومین سالروز شهادت سردار شهید حاج احمد مایلی

فرمانده شجاعی که در محله خود معروف به حاج احمد بود، حاج احمدی که اگر در محل کار خیری رخ می‌داد، اولین نفری بود که به ذهن می‌آمد. ولایت‌مداری و بصیرت او زبانزد دوستان و آشنایان بود. تا جایی که همه اذعان داشتند که اولویت زندگی او امام خامنه‌ای (مد ظله‌العالی) است.

سن بالا شوق شهادت را در او کم نکرده بود بلکه همیشه به دنبال شهادت بود و ماموریت‌های سخت و طولانی را برای رسیدن به هدفش با جان و دل پذیرا بود. از ارتفاعات جاسوسان در شمال غرب، دفاع از حرم عمه سادات حضرت زینب کبری (س) در سوریه گرفته و تا دشت‌های سیستان و بلوچستان در جنوب شرق.

آرزویی که وعده‌اش را از علامه حسن زاده آملی گرفته بود، وعده‌ای که به فرموده آیت‌الله احدی او را آرام کرد و سرانجام این دلاورمرد رشید اسلام در شب تاسوعای حسینی در حالی که لباس مشکی بر تن داشت، به آرزوی دیرینه خود رسید.

سردار شهید حاج احمد مایلی فرمانده یگان ویژه هوایی صابرین و یگان ویژه هوایی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود؛ و از اعضای سابق هوابرد نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز بود.

شهید حاج احمد مایلی جزو نخبگان و رکوردداران پرش چتربازی (سقوط آزاد) در سطح نیرو‌های مسلح محسوب می‌شد و متخصص در علوم و فنون هوایی، بارریزی سنگین هوایی، هلی برن، غواصی، دفاع شخصی و کاراته بود. همچنین جزو اساتید در رشته‌های چتربازی تاکتیکال، چتربازی اتوماتیک، چتربازی سقوط آزاد، بارریزی هوایی، تدارکات هوایی، پارگلایدر، پاراموتور، کایت موتوردار و جایروکوپتر و هواپیما‌های فوق سبک به شمار می‌رفت.

انتشار به مناسبت سومین سالروز شهادت سردار شهید حاج احمد مایلی

سرانجام حاج احمد مایلی همزمان با شب تاسوعای حسینی در تاریخ ۱۹ مهر سال ۱۳۹۵ در بازگشت از یک عملیات شناسایی در نقطه صفر مرزی ایرانشهر به درجه رفیع شهادت نائل شد.