تا اکنون در این باره دو جلسه حقوقی در فدراسیون فوتبال برگزار شده است اما جمع بندی این جلسات این بوده است که ارسال شکایت به دادگاه بین المللی ورزش و هم چنین دریافت پاسخ زمان بر است و در حال حاضر بهترین کار قانونی پذیرش رای کمیته اجرایی و شکایت از این کمیته به دادگاه بین المللی ورزش است.

 

یکی از مدیران فدراسیون فوتبال با تایید این خبر گفت: واقعیت این است در حال حاضر چاره ای جزء پذیرش رای کمیته اجرایی وجود ندارد. ما اگر به این بهانه نخواهیم در بازی با تیم های عربستانی حاضر شویم نتایج بازی ها سه بر صفر به سود حریفان اعلام می شود و این تنها ضرر ما نخواهد بود. بعد از آن کمیته انضباطی کنفدارسیون فوتبال آسیا باشگاه های ما را جریمه نقدی خواهد کرد. چه بسا حضور نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا مدت زمانی به حالت تعلیق درآید و معمولا هم در چنین جریان فیفا حامی فدراسیون های قاره ای است. نتایجی که ما از برگزاری جلسات حقوقی در فدراسیون فوتبال گرفته ایم حضور در بازی ها و احقاق حق از مسیر قانونی است. در حال تدارک مدارک مستند از رای مغرضانه کمیته اجرایی هستیم تا با همراه شکایت آن را تقدیم دادگاه بین المللی ورزش دهیم.

 

این مدیر که تمایلی به افشای نام خود نداشت در خصوص کشوری که قرار است تیم های ایرانی در آن میزبانی کنند، گفت: سه چهار کشور مد نظر ما هستند. در حال مذاکره با باشگاه های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا هستیم تا در نهایت به جمع بندی نهایی در این زمینه برسیم.

 

آیا استرالیا کشوری خواهد بود که پذیرای تیم های ایرانی خواهد بود؟

مصاحبه کننده پاسخ داد: در برگزاری بازی ها هزینه ای که باشگاه های ایرانی متحمل می شوند خیلی مهم است. عربستانی ها ادعایی را مطرح کرده اند و کمیته اجرایی هم آن را پذیرفته است. حال ما برای احقاق حق باید قانونی عمل کنیم. چنانچه بخواهیم در استرالیا بازی کنیم هزینه میزبانی تیم های ایرانی هم افزایش خواهد یافت و با توجه به بعد مسافت و حضور در لیگ داخلی تیم های ایرانی اذیت خواهند شد. بنابراین تصمیم نهایی باید در این زمینه تصمیم منطقی باشد. هر چند فدراسیون فوتبال مخالفتی با برگزاری بازی ها در استرالیا ندارد و اگر تیمی بخواهد در این کشور به میدان بیاید حتما فدراسیون فوتبال حمایت خواهد کرد.

 

آیا این احتمال وجود دارد که رای کنفدراسیون فوتبال آسیا در این زمینه تغییر کند و آیا afc برای ایران وقت تعیین کرده است که هر چه سریعتر کشور میزبان را معرفی کند؟

مدیر فدراسیون فوتبال که با "ورزش سه"، صحبت می کرد در جواب این سوالات گفت: اگر قرار به تغییر تصمیم باشد یک بار دیگر باید جلسه کمیته اجرایی برگزار شود که دور از ذهن است. afc هم هیچ اولتیماتومی به ما نداده است. ما فقط به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده ایم چون ایران در تعطیلات نوروزی بسر می برد فعلا امکان معرفی کشور مدنظر برای میزبانی از تیم های ایرانی وجود ندارد اما در روزهای آینده بعد از مشورت با باشگاه ها حتما این کار را نهایی خواهیم کرد.