به گزارش پارس نیوز، 

 «زهرا کوهساری» معاون فرهنگی سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس، از رونمایی سردیس یک شهیده ارمنی و یا همسر یک جانباز ارمنی خبر داد و اظهار داشت: در راستای ایجاد همدلی و همبستگی بین اقلیت‌ها و نیروهای انقلابی سردیسی ساخته و به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی رونمایی می‌شود. این سردیس در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نصب خواهد شد.

بیشتر بخوانیم:

عمر حاج‌عبدالله در خدمت به انقلاب گذشت

موزه داری رزمنده‌های قدیمی در قلب پایتخت

وی افزود: در همین راستا نشست «هم پای مادران مسیح» را نیز برگزار خواهیم کرد. در این برنامه سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با همکاری فرهنگسرای شفق به طور دوره‌ای دیداری با خانواده شهدای ارمنی خواهد داشت و در بهمن ماه یک همایش با حضور تمام خانواده شهدای ارمنی برگزار می‌شود.

کوهساری با اشاره به طرح «دردانه‌های انقلاب» تصریح کرد: در این طرح با مشارکت سازمان بهره برداری مترو، کلیپ‌های کوتاهی مختص سرداران دوران دفاع مقدس را در ایام دهه فجر در واگن‌های مترو پخش خواهد شد.

معاون فرهنگی سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس ادامه داد: در راستای همکاری با سازمان بهره برداری مترو، نمایشگاه کتاب در ایستگاه‌های مترو تحت عنوان «لاله‌ها بر بال کتاب» برگزار می‌شود.

وی در خصوص رونمایی از کتب صوتی این سازمان خاطرنشان کرد: در طرح محبوبه‌ها، کتاب‌های صوتی که با همکاری رادیو نمایش و ۱۰۰ نمایشنامه رادیویی امروز (۱۴ آذر ماه) تهیه شد، رونمایی شد.

کوهساری عنوان کرد: اداره کل زنان هر استان دو کتاب خود را در قالب کتاب صوتی آماده کرده است که در ایام دهه فجر منتشر و رونمایی خواهد شد.

معاون فرهنگی سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در پایان به برنامه «سفره شهدا» اشاره کرد و گفت: برنامه سفره شهدا با همکاری معاونت فرهنگی منطقه ۱۸ و ریاست فرهنگسرای خاتم به مدت یک سال است که در حال برگزاری است. در این برنامه خانواده شهدا به خاطره گویی می‌پردازند.