به گزارش پارس نیوز، 

 غلامرضا یاوند عباسی روز سه شنبه در شورای هماهنگی امور ایثارگران دستگاه های اجرایی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بهترین کار برای تکریم ایثارگران، جانبازان و خانواده معظم شهدا اجرای درست قوانین و مقررات در رابطه با این بزرگواران است.
وی بیان کرد: یکی از آفات ما این است که گرامیداشت های ایثارگران مناسبتی و محدود به زمان خاصی شده در حالی که باید مستمر باشد.
وی تصریح کرد: از جمله مصادیق نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت، تاثیرگذاری است و این موضوع در خلق آثار دفاع مقدس باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
وی تاکید کرد: شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید خالق حرکت های نو، بدیع و اثرگذار باشد.
مشاور وزیر و مسئول هماهنگی امور ایثارگران وزارت کشور گفت: برنامه های خوبی در برنامه ششم توسعه برای ایثارگران پیش بینی شده اما برخی نارسایی ها نیز در آن وجود دارد که در سفرهای استانی به دنبال آن هستیم تا این نواقص را بررسی و برطرف کنیم.
یاوند عباسی اظهار داشت: فرهنگ ایثار و شهادت فقط به موضوع دفاع مقدس محدود نمی شود بلکه به تمام بخش های جامعه مرتبط است.
وی تفسیرپذیری را مهم ترین ضعف قوانین و مقررات کنونی دانست و افزود: متاسفانه بعضی از کارشناسان و مدیران تفسیر خلاف قاعده انجام می دهند.
وی بر استفاده بیشتر از ایثارگران در پست های مدیریتی تاکید کرد و گفت: مدیران لیستی از ایثارگران توانمند تهیه و در هنگام انتصابات به این لیست نگاهی بیندازند.
استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست اظهار داشت: جامعه نیازمند ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.
سید دانیال محبی اظهار داشت: رزمندگان برای رسیدن به پست و مقام به جبهه ها نرفتند بلکه برای حفظ دین و کرامت انسانی دل به دریای طوفانی زده اند.
وی بیان کرد: سیستم وظیفه مند است تا مشکلات جامعه ایثارگران، جانبازان و خانواده های معظم شهدا را برطرف کند.
وی تصریح کرد: از ایثارگران و جانبازان باید درس ایثار، از خودگذشتگی، صبر و استقامت در برابر مشکلات و مصائب را یاد گرفت.
وی گفت: مردم ایثارگران را نماد صبر و استقامت در جامعه می شناسند و به این عزیزان احترام خاصی قائل هستند.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ایثارگران ستون های انقلاب اسلامی هستند.
به گزارش ایرنا غلامرضا یاوند عباسی مشاور وزیر و مسئول هماهنگی امور ایثارگران وزارت کشور امروز/سه شنبه/ با هدف دیدار با استاندار سیستان و بلوچستان و شرکت در شورای هماهنگی امور ایثارگران دستگاههای اجرایی این استان به زاهدان سفر کرده است.
سیستان و بلوچستان با تقدیم بیش از 2 هزار و 16 شهید، چهار هزار جانباز و 500 نفر آزاده نقش خود را در تحکیم ارزش های انقلاب اسلامی به خوبی ایفا کرده است.
3213**6081