به گزارش پارس , قاسم جعفری در گفت وگو با فارس با اشاره به سؤال ملی نمایندگان مجلس از وزیر امور اقتصادی و دارایی، اظهار داشت: حدود یک ماه پیش رئیس کل بانک مرکزی از قیمت دلار در بازار سخن گفت که نرخ ارز اگر بخواهد پایین بیاید، به نفع ما نیست و اجازه ندهیم، بیشتر از این پایین آید که این سخنان خود به خود در ذهن افکار عمومی سؤالاتی را ایجاد کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه اصولا کشورها به دنبال تقویت پول ملی خود هستند، تصریح کرد: اصلی ترین وظیفه بانک مرکزی تقویت و حفظ ارزش پول ملی است.

وی افزود: در تبلیغات انتخاباتی رئیس جمهور نیز این موضوع مطرح شده و از کاهش دارایی های مردم نسبت به وضعیت ارز گفته بود.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه نرخ ارز در بازار خیلی هم کاهش نداشت و در حد ۲۰ تومان کم شده بود، بیان داشت: این روند در بازار را هم مسئولان دولتی از بین بردند و افکار عمومی را تحت تأثیر قرار دادند و این سؤال در ذهن عموم جامعه به وجود آمد که چرا باید این اتفاق رخ دهد و اینکه با وعده های دولت نیز هم خوانی نداشت.

به گفته جعفری، اکثر افراد اقتصاددان و صاحب نظر در خصوص ابعاد این موضوع بحث کردند و وزیر اقتصاد در مجلس نیز حضور یافت که عنوان کرد، این موضوع ارتباطی به بنده ندارد، اما حرف نمایندگان این بود که وزیر اقتصاد قبلی نیز همین ادبیات را مطرح می کرد که مجلس نپذیرفت.

وی خطاب به وزیر اقتصاد گفت: هر طور که با وزیر اقتصاد قبلی برخورد شده با شما نیز در صورتی که رفتار دوگانه وجود داشته باشد، برخورد خواهد شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه وزیر اقتصاد به نمایندگان جواب های درستی نداد، تصریح کرد: از سخنان وی این گونه بر می آمد که وی لطف کرده و برای پاسخگویی در کمیسیون حاضر شده است که این موضوع پسندیده و منطقی نیست.

وی تأکید کرد: در کنار این سؤال اساسی از وزیر اقتصاد در صحن علنی، ۲۰ سؤال اقتصادی دیگر نیز مطرح خواهد شد.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه نمایندگان از اظهارات وزیر اقتصاد قانع نشدند، در خصوص هماهنگی تیم اقتصادی دولت عنوان کرد: عجیب تر از هماهنگی تیم اقتصادی این است که افراد با خودشان هم هماهنگی ندارند، زیرا در کمیسیون به وزیر اقتصاد گفتم شما در خصوص ارز اظهار نظری کردید که از لحاظ دولت مشکلی ندارد، نرخ ارز کاهش یابد که در پاسخ با تعجب گفت من این گونه گفتم که انگار خبر از اظهارات خود نداشت.

جعفری گفت: طبق قانون از روز اعلام وصول سوال تا ۱۰ روز فرصت پاسخگویی برای وزیر در صحن را دارد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: فرصتی ایجاد شده که اگر مسئولان اقتصادی دولت توضیحی دارند، حداقل افکار عمومی را قانع کنند و مجلس نیز خوشحال خواهد شد.