به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، شاید تا بیش از ورود تلفن هوشمند با سیستم عامل اندروید کمتر کسی را می توانستیم ببینیم که به دنبال گوشی تلفن همراهی باشد که کیفیت عکسبرداری و فیلم برداری آن برای کاربر مهم نباشد.

اما امروز به آن نقطه رسیده ایم که می توان گفت: بیشتر کسانی که به دنبال تلفن همراه می گردند، سرگرمی های تلفن های هوشمند و کارایی های مختلف آن برایشان مهم است. مهمتر از عکاسی و فیلمبرداری!

حال چه شده که به این نقطه رسیده ایم؟ چرا این سوال در ذهنمان ایجاد شده است؟ از کجا این سوال ایجاد شده است؟

به گزارش تحلیلی زیر توجه فرمایید:

نخستین گوشی همراه هوشمند با سیستم عامل اندروید و دوربین ۱۳ مگاپیکسلی!

سامسونگ، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تلفن های هوشمند توانسته دوربین جدیدی برای ارتقاء سطح کیفیت تلفن های همراهش تولید کند.

۱۳ مگاپیکسل! تنها گوشی تلفن همراه با سیستم عامل اندروید که به عنوان دوربین عکاسی با سیستم عامل اندروید معرفی می شود!

لرزشگیر اپتیکال تصاویر (OIS) و عکسبرداری و فیلمبرداری در نور کم تنها گوشه ای از ویژگی های این دوربین است.

طبق ادعای سامسونگ این دوربین بسیار با ثبات می تواند خطاهای زاویه ای تا ۵/۱ درجه خلاف موقعیت هدف را تصحیح کند! این برای نخستین تجربه این کمپانی فوق العاده است!

بهترین دوربین عکاسی برای کدام شرکت تلفن همراه بود؟

چرا می گوییم بود؟ زیرا نوکیا آخرین محصول از تلفن همراهش را امسال به بازار عرضه می کند و ما دیگر باید با آن خداحافظی کنیم.

نوکیا غول دوربین های تلفن همراه بود. با کیفیت ترین دوربین نوکیا مربوط به لومیا ۱۰۲۴ با ۴۱ مکاپیکسل کیفیت عکسبرداری و فیلمبرداری بود.

پیش از ورود تلفن های هوشمند این کمپانی به دلیل تولید گوشی هایی با کیفیت بالای عکسبرداری و فیلمبرداری می توان گفت بی رقیب بود. حتی تنها گوشی تلفن همراه در زمان نوکیا (یعنی آیفون) نمی توانست با دوربین های آن رقابت کند. با آن تلاش های زیادی در این زمینه برای ارتقاء سطح کیفیت دوربین هایش به کار برد.

کیفیت دوربین در رقابت با کیفیت سیستم عامل!

با آن که نوکیا تلاش کرد تا با ورود نخستین گوشی اندروید تلفن های خود را هوشمندسازی کند اما در واقع با ساخت سیستم عامل سیمبیان تنها باعث کاهش کاربری شد. تلفن های هوشمند اندروید، قارچ مانند در بازارها منتشر شد و بازار رقابتی را از نوکیا ربود.

کاربرپسند بودن، سرگرمی های بیشتر، صفحه نمایش لمسی با حرارت بدن و… از ویژگی های خوب اندروید و دستگاه های مبتنی بر آن بود که توانستند بازار نوکیا را دگرگون کنند. در واقع رقابتی یک طرفه از سوی گوگل و نوکیا. در این رقابت گوگل برنده ی در اختیار گرفتن بازار شد.

هوشمندسازی یا کیفیت دوربین عکاسی و فیلمبرداری؟ مساله این است؟ !

هر دو! این قدم را برای نخستین بار کمپانی سامسونگ برمی دارد.

هر دو کیفیت هوشمندسازی به وسیله ی سیستم عامل اندروید و بالا بردن کیفیت دوربین.

چرا که دوربین عکاسی ابزاری برای ثبت لحظه لحظه ی زندگی است. چه در تلفن همراه چه در دوربین عکاسی. اما شاید خیلی ها تمایلی به سنگین وزن بودن حمل دوربین های دیجیتال نداشته باشند یا نخواهند هزینه ی هنگفتی بپردازند.

پس بازار در آینده در دست کمپانی تلفن همراهی خواهد بود که هم کیفیت کاربری و هم کیفیت دوربین هایش را بالا ببرد.

حال با توجه به اینکه رقابت های خارج از اندروید کمتر تهدید به شمار می آید، با توجه به رقابت درون اندرویدی باید گفت: کدام شرکت ها در رقابت اندرویدی پیروزتر خواهند بود؟