به گزارش پارس ، حسن رکنی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی پیشنهاد خود را در این زمینه به ستاد تنظیم بازار ارائه داده است که امروز در جلسه این ستاد بررسی و نتایج نهایی آن اعلام می شود.

وی افزود: در شرایط کنونی قیمت محصولات و فرآورده های پروتئینی از جمله شیر بهتر است با تنظیم بازار عرضه و تقاضا تعیین شود تا این که با دخالت های دولت، تولیدکنندگان و مصرف کنندگان دچار مشکل شوند.

به گفته رکنی ایده آل ترین شرایط برای مقطع فعلی تنظیم بازار با عرضه و تقاضا است و هر چه دخالت دولت کمتر شود تولید ثبات بهتری پیدا می کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام افزود: زمانی که تولید با ثبات تر شود تولیدکنندگان بهتر می توانند خود را در جهت افزایش بهره وری هماهنگ کنند اما معمولا دخالت هایی که دولت در تعیین قیمت محصولات کشاورزی داشته، نتایج مناسبی نداشته است.

وی تاکید کرد: هنگامی که رقابت سالم در بازار وجود داشته باشد عرضه و تقاضا می تواند شرایط ایده آلی در بازار ایجاد کند که تولید رونق گیرد و با توجه به پتانسیل های کنونی تولید در بخش های مختلف کشاورزی انتظار افزایش قیمت بیش از این وجود ندارد چرا که بخشی از گرانی هایی که در اقلام علوفه ای ایجاد شده است با افزایش بهره وری تولید جبران می شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام افزود: از سوی دیگر نیاز علوفه ای دام ها به بخشی از مواد علوفه ای بدون تغییر قیمت تامین می شود چرا که تنها مواد علوفه ای کنستانتره ای با افزایش قیمت مواجه شده اند و قیمت مواد علوفه ای خشبی تغییر نکرده است؛ بنابراین با افزایش بهره وری می توان این افزایش قیمت مواد علوفه ای را جبران و از تنش های قیمتی غیر منطقی در بازار جلوگیری کرد.

رکنی اظهار کرد: تنظیم بازار با عرضه و تقاضا به ویژه در زمانی که تولید رقابتی و اقتصادی در کشور وجود داشته باشد می تواند حلال مشکلات باشد اما هنگامی که دولت به صورت مقطعی به قیمت گذاری ورود پیدا می کند تولیدکنندگان و مصرف کنندگان با مشکلاتی مواجه می شوند.

به گزارش ایسنا، هم اکنون جلسه ستاد تنظیم بازار در زمینه تعیین قیمت محصولات پروتئنی از جمله شیر، گوشت، تخم مرغ در حال برگزاری است.