به گزارش پارس ، احمد کریمی اصفهانی در گفتگو با مهر، با اشاره به برنامه ۱۰۰ روزه اقتصادی دولت، گفت: آنچه که مسلم است در این مدت تغییراتی حاصل و ثبات نسبی ایجاد شده است؛ اما با توجه به عملکرد دولت گذشته اینکه دولت یازدهم بتواند در ۱۰۰ روز تحول و رونق ایجاد کند، اغراق و غلو است.

دبیرکل جامعه اصناف و بازار با بیان اینکه تغییر و تحول در بازار به گونه ای که برای مردم در ۱۰۰ روز قابل رویت و لمس باشد امکان پذیر نخواهد بود، گفت: البته دولت مصوبات خوبی را در زمینه تولید و کمک به صادرات و واردات داشته است که اگر با همین شیبی که کار خود را آغاز کرده است ادامه دهد تا یکسال آینده شاهد تغییرات اثرگذار که موجب رونق تولید و بازار شود خواهیم بود.

وی با اشاره به جلسات وزیر بازرگانی با تولیدکنندگان و اصناف اقتصادی گفت: وزیر بازرگانی اهتمام ویژه ای برای رفع مشکلات حوزه تولید دارد و به همین منظور جلساتی را برای شنیدن مشکلات و معضلات بخش های مختلف اقتصادی برگزار کرده است که این جلسات ادامه دارد.

کریمی اصفهانی، با اشاره به ۳۵ مصوبه اقتصادی دولت برای حل مشکلات گمرکی و بانکی گفت: دولت مصوبه های خوبی داشته است اما آنچه که باید مورد توجه قرار بگیرد آن است که این مصوبات و این برنامه های اقتصادی باید ادامه داشته باشد چراکه معضلات اقتصادی در ۱۰۰ روز قابل جبران نیست و برای ایجاد تحول اقتصادی باید این شیب ادامه داشته باشد و اگر در میانه راه این توجهات کم رنگ شود رونق اقتصادی شکل نمی گیرد.

وی با تاکید براینکه دولت جدید برای ایجاد رونق اقتصادی باید از برخی اشتباهات دولت گذشته پرهیز کند، بیان داشت: بخشنامه های خلق الساعه، عدم ثبات قوانین و اجتهادهای شخصی از جمله مواردی بود که به حوزه اقتصاد در دولت گذشته آسیب زد؛ لذا در دولت جدید هم باید این موضوع رعایت شود همچنانکه اظهارنظر رئیس بانک مرکزی که بدون توجه به خرد جمعی و نظر دیگر اعضای تیم اقتصادی دولت مطرح شد موجب ایجاد التهاب در بخشی از بازار بخصوص بازار ارز شد.

به گزارش مهر، دولت یازدهم پس از آغاز به کار خود برای بهبود وضع معیشت مردم برنامه ۱۰۰ روزه ای را برای خود تبیین کرد که تاکنون نیمی از مهلت این برنامه ۱۰۰ روزه گشته است.