به گزارش پارس به نقل از فارس، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه مسکن ویژه تهران (تهرانسر) در نیمه اول سال ۹۳ واگذار خواهد شد، انتخاب واحدها را بر اساس اولویت بندی و امتیاز متقاضیان اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، فریبرز واحدی صبح امروز طی قرار قبلی با ثبت نام کنندگان تهرانسر، در این سایت حاضر شده و به سوالات مردم به صورت شفاف پاسخ داد.

طی اطلاعیه قبلی حدود ٥٠٠ نفر از ثبت نام کنندگان در این سایت حاضر شده و طی سه ساعت سئوالات خود را به صورت کتبی و شفاهی مطرح کردند که واحدی مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران شبهات مردم را برطرف کرده و به سوالات پاسخ داد.

در این مراسم همچنین مهرآبادی قائم مقام وزیر و مجری ویژه در طرح مسکن مهر کشور نیز حضور داشت که وی نیز به درخواستهای مردم رسیدگی کرد.

واحدی در ابتدای این مراسم ضمن خیر مقدم به حاضران گفت: با توجه به تغییر و تحولات دولت این دل نگرانی در مردم بوجود آمده بود که امکان تعطیل کار مسکن ویژه هست یا خیر؟ که بحمدا… با پی گیریهای ویژه دولت تدبیر و امید و پای بندی وزارت راه و شهرسازی و وزیر به تعهدات دولت دهم به مردم روند کار مجددا سرعت گرفت.

* قرارداد اعیانی آماده است

واحدی با بیان این که مشکل زمین تهرانسر در حال حاضر مرتفع شده و مراحل عقد قرارداد اعیانی پروژه در دست پیگیری است، تصریح کرد: در حال حاضر قرارداد اعیانی آماده است و طی چند روز آینده این اداره کل « پیش نویس قرارداد پیش فروش اعیانی» را بر روی سایت اداره کل راه و شهرسازی استان تهران قرار خواهد داد.

*مسکن ویژه در نیمه اول سال ٩٣ واگذار خواهد شد

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در استان تهران بابیان اینکه واحدها در نیمه اول سال ٩٣ واگذار خواهد شد، انتخاب واحدها را بر اساس الویت بندی و امتیازات مکتسبه توسط متقاضیان، اشاره شده در شیوه نامه ثبت نام اعلام کرد.

وی همچنین از تمدید قسط سوم تا پایان شهریور ماه گفت و اعلام نمود زمان واریزقسط چهارم نیز از طریق سایت اداره کل راه و شهرسازی استان تهران اعلام خواهد شد اگرچه بیش از ٢٠٠نفر هنوز قسط سوم را واریز ننموده اند که بالطبع این افراد در الویت های آخر واگذاری قرار خواهند گرفت.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از تلاش اداره کل راه و شهرسازی تهران، سازمان ملی زمین و مسکن و مهر آبادی مسئول ویژه مسکن مهر کشور برای همزمان شدن قرار داد عرصه و اعیان خبر داد و تصریح کرد: اگرچه تعدادی ازواحدها هم اکنون در حال طی مراحل پایانی نازک کاری است اما تحویل منوط به پایان مراحل زیرساختی شامل آب و فاضلاب و برق و گاز خواهد بود که هم اکنون ٧٠درصد آب و ٥٥ درصد فاضلاب عملیاتی شده است.

وی در پاسخ به متقاضیان درباره تفاوت تیپ تونلی یا سازه فلزی گفت: قالب تونلی به دلیل سرعت اجرا و استحکام از تیپهای مطلوب صنعتی سازی در جهان است و این اداره کل با نظارت عالیه خود کیفیت اجرا را به متقاضیان تضمین می کند.

در این مراسم همچنین مهرآبادی مجری ویژه و قائم مقام وزیر در طرح مسکن مهر کشور نیز به سوالات مردم درباره قراردادها و پرداخت قسطهای ۴ و ٥ پاسخ دادند.

گفتنی است در مراسم امروز خبر حل شدن مشکل سند اراضی مسکن ویژه تهرانسر، سرعت گرفتن پروژه، پی گیریهای هفتگی واحدی و تلاش وی برای رونق گرفتن پروژه و پاسخ گویی مستقیم و همه روزه اداره کل راه و شهرسازی استان تهران از مواردی بود که مردم به عنوان تشکر در ابتدای حرفهای خود بیان می کردند.