به گزارش پارس به نقل از تسنیم، همانطور که معاون اقتصادی بانک مرکزی نرخ رشد اقتصادی ۹ ماهه ۹۱ را منفی ۵/۴ درصد اعلام کرده بود امروز سایت رسمی این بانک با انتشار گزارشی از رشد اقتصادی منفی ۵/۴ درصدی با نفت و ۲/۴ بدون نفت خبر داد.

براساس گزارش شاخص های عمده اقتصادی در ۹ماهه سال ۹۱ رشد تولید ناخالص داخلی (رشد اقتصادی) براساس سال پایه ۱۳۷۶ با احتساب نفت منفی ۵/۴ درصد است و بدون نفت منفی ۲/۴ درصد گزارش شده است.

البته پیش از این مرکز آمار ایران با انتشار گزارشی رسماً اعلام کرده بود که نرخ رشد اقتصادی سال ۹۱ به منفی ۵.۴ درصد رسیده است؛ معاون برنامه ریزی دولت و وزیر اقتصاد و همچنین رئیس جمهور در اظهارات جداگانه این نرخ را تایید کرده اند.

طبق گزارش عملکرد ۹ ماهه سال ۹۱ تولدی ناخاصل داخلی به قیمت پایه معادل ۵۰۲ هزار و ۶۱۶ میلیارد تومان، تشکیل سرمایه ثابت ناخالص معادل ۱۱۰ هزار و ۱۱۴ میلیارد تومان، هزینه های مصرفی بخش خصوصی ۲۰۶ هزار و ۸۲۹ میلیارد تومان و هزینه های مصرف بخش دولتی ۴۷ هزار و ۷۰۲ میلیارد تومان رسیده است.

در نماگرهای اقتصادی منتشر شده توسط بانک مرکزی همچنین اشاره ای به وضعیت شاخص بازار سرمایه تهران در ۳ ماهه سوم سال ۹۱ شده که براساس آن شاخص کل قیمت (پایان دوره) معادل ۳۵۷۶۰/۳ اعلام شده است. همچنین ارزش سهام و حق تقدم معامله شده در این تاریخ معادل ۷۵۵۷۹ میلیارد ریال و حجم سهام و حق تقدم معامله شده معادل ۲۴۹۲۰ میلیون سهم برآورد شده است.