به گزارش پارس ، سیب سبز فرانسوی درحالی میهمان بازار میوه کشور شده که انواع سیب زرد و قرمز از مناطق پر تولیدی مانند دماوند درحال برداشت و عرضه در بازار است که اسماعیل عباسپور - مدیرکل بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی - در این باره به ایسنا گفت: وزارت جهاد کشاورزی هیچ مجوزی برای واردات انواع میوه به جز موز صادر نکرده و این وزارتخانه درصدد است زمینه های لازم برای افزایش صادرات انواع مرکبات و سیب را در سال جاری فراهم کند.

وی افزود: در قانون صادرات و واردات محصولات کشاورزی این امکان برای ساکنان مناطق مرزی فراهم شده تا بتوانند محصولات کشاورزی مورد نیاز خود را با برخورداری از تسهیلات گمرکی وارد و در بازارچه های گمرکی عرضه کنند که در این صورت واردات سیب فرانسوی از این طریق قانونی است.

به گفته عباسپور تاکنون گمرک اجازه ترخیص هیچ محموله سیب وارداتی را نداده و در آمار واردات گمرک نیز ذکر نشده است.

مدیرکل بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی همواره به عنوان حامی کشاورزان با دستگاه های نظارتی مانند ستاد مبارزه با قاچاق کالا، گمرک و دستگاه های نظامی و انتظامی در شناسایی و برخورد با متخلفان همکاری خواهد کرد.

سال گذشته حدود سه میلیون تن سیب در کشور تولید شد که ۳۹۶ هزار تن آن به ارزش بیش از ۳۲۸ میلیون دلار به کشورهایی مانند عراق، ترکمنستان، امارات، افغانستان، پاکستان، هند، مصر، قزاقستان، ترکیه، بحرین و غیره صادر شد.