به گزارش پارس به نقل از تسنیم، با توجه به اخبار متفاوتی که نسبت به میزان بدهی دولت بابت خرید گندم از کشاورزان مطرح شده است، بر اساس آخرین اخبار موجود و موثق در حال حاضر آخرین رقمی که دولت در زیر مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت از خرید گندم گزارش شده ۴.۷ میلیون تن است که تا کنون پول آن پرداخت شده و تنها ۶۵۰ میلیارد تومان باقی مانده است.

بر اساس این گزارش، رقمی که وزارت جهاد بابت بدهکاری دولت اعلام می کند ۱۲۰۰ میلیارد تومان است و به نوعی معتقدند به هیچ وجه مابه تفاوت پرداخت نشده است، ولی در حال حاضر آخرین خبر ها حاکی از بدهکاری ۶۵۰ میلیارد تومانی دولت به کشاورزان است که البته مشخص نیست این میزان بابت مابه تفاوت است یا خیر.

به گزارش تسنیم، در اواخر مرداد ماه مسئولان وزارت جهاد کشاورزی اعلام کردند که دولت پول گندمکاران را پرداخت نکرده و همچنین از زمان تصویب افزایش ۸۰ تومانی نرخ خرید تضمینی نیز پول مابه تفاوت پرداخت نشده است که دلیل اصلی آن عدم تأمین اعتبار از سوی بانک مرکزی و سازمان هدفمندی اعلام شد. پس از انتشار این اخبار بازرگانی دولتی تمام تلاش خودرا برای دریافت پول وپرداخت آن به کشاورزان گندمکار انجام داد.

بر اساس اخبار موجود، در جلسه روز گذشته وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر اقتصاد، وزیر جهاد کشاورزی، رئیس کل بانک مرکزی و معاون اول رئیس جمهور، یکی از مسائل مطرح شده موضوع خرید گندم بوده که پس از آن قرار است اعتبار لازم در اختیار بازرگانی دولتی قرار گیرد و به کشاورزان پرداخت خواهد شد.