به گزارش پارس ، رحمت الله حاج محمدعلی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: با پی گیری های انجام شده از مسئولان ایران خورو در نهایت قراردادی مبنی بر دریافت ۲۰۰۰ دستگاه خودرو با این شرکت امضا شد اما در قرارداد جدید که نام آن را به" تعهد فروش" تغییر داده اند بندهایی تغییر کرده است.

وی گفت: در شرایط جدید ایران خودرو بندی اضافه شده مبنی بر اینکه ۲۰ درصد از مبلغ کل ۲۰۰۰ دستگاه خودرو را به صورت چک در ابتدا باید به عنوان حسن انجام کار پرداخت شود و اگر به شرایطی که آن ها در تعهد فروش خود قید کرده اند عمل نکنیم چک مورد پیگرد قانونی قرار می گیرد.

حاج محمدعلی با بیان اینکه در یکی از بندها تاکید شده که اتحادیه سواری کرایه بین شهری موظف است ماهانه ۳۰۰ دستگاه خودرو بخرد، افزود: تا به حال سابقه نداشته که ایران خودرو، ماشین های بین شهری تولید کند و در کارخانه بماند چون ما آنها خریده ایم اما آوردن چنین بندی در این تعهدنامه کار درستی نیست چون اگر بنا به هر دلیلی نتوانیم ماهانه ۳۰۰ دستگاه خودرو بخریم چک را به اجرا می گذارند. البته موارد دیگری قید شده که نمی توانیم آنها را انجام دهیم.

مدیرعامل اتحادیه سواری کرایه بین شهری با بیان اینکه به عنوان اتحادیه وظیفه نوسازی و توسعه ناوگان را به عهده داریم، گفت: ظاهرا ایران خودرو به چشم نمایندگی های خود به اتحادیه نگاه می کند اما نکته اینجاست که نمایندگی ها از فروش هر دستگاه خودرو حدود سه درصد حق کمیسیون دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه ماشین های سواری کرایه بین شهری پژو ۴۰۵ به مبلغ ۲۵ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و سمند lx به مبلغ ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است، گفت: طی نامه ای از ایران خودرو درخواست کردیم که بندهایی از این تهعدنامه را تغییر دهد و در حال پیگیری این موضوع هستیم.

حاج محمدعلی با بیان اینکه از سال ۸۰ تاکنون حدود ۴۵ هزار دستگاه ماشین از ایران خودرو خریداری شده که در جاده ها تردد دارند، اظهار کرد: هزینه های ناوگان، نرخ لاستیک، روغن و سایر قطعات یدکی خودرو ها افزایش یافته است و در کنار تورم موجود، فشار اقتصادی زیادی به راننده وارد شده است.

به گزارش ایسنا، با توجه به اینکه حدود ۳۰۰۰ دستگاه خودروی فرسوده بین شهری از دو سال و نیم پیش برای نوسازی ثبت نام کرده اند اما تسهیلاتی برای نوسازی آنها پرداخت نشده است، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای نوسازی ۲۰۰۰ دستگاه سواری کرایه بین شهری وام ۱۰ میلیون تومانی با بهره پایین در نظر گرفته است که در این راستا اتحادیه سواری کرایه بین شهری با ایران خودرو قرارداد منعقد کرده تا ۲۰۰۰ دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ و سمند LX بخرد که پس از مدتی از این قرارداد شرایط فروش این خودروها از سوی ایران خودرو تغییر کرده است.