به گزارش پارس به نقل از ایسنا، براین اساس تولید فولاد ایران در پنجمین ماه سال جاری میلادی به یک میلیون و ۲۸۷ هزار تن رسید. تولید پنج ماهه فولاد در ایران نیز با کاهش ۱.۴ درصدی بالغ بر شش میلیون و ۷۷ هزار تن شد. ایران در پنج ماهه نخست ۲۰۱۳ عنوان شانزدهمین فولاد جهان را به خود اختصاص داد.

همچنین براساس گزارش تازه انجمن جهانی فولاد، تولید فولاد خام در ۶۳ کشور جهان در ماه می سال جاری میلادی با رشد ۲.۶ درصدی به ۱۳۶ میلیون تن رسید.

تولید فولاد چین در این ماه با افزایش ۷.۳ درصدی به ۶۷ میلیون تن رسید. در سایر نقاط آسیا تولید فولاد ژاپن با رشد ۴.۳ درصدی بالغ بر ۹.۶ میلیون تن شد. تولید فولاد کره جنوبی هم ۷.۱ درصد کم شده و به ۵.۵ میلیون تن رسید.

در اتحادیه اروپا تولید فولاد در آلمان ۱.۵ درصد دچار افت شده و به ۳.۷ میلیون تن رسید. تولید فولاد ایتالیا ۱۱.۱ درصد کاهش یافت و به ۲.۳ میلیون تن رسید. تولید فولاد فرانسه با کاهش ۳.۵ درصدی به ۱.۴ میلیون تن رسید. این در حالی بود که تولید اسپانیا با رشد ۴.۳ درصدی به رقم ۱.۴ میلیون تن رسید. تولید فولاد در ترکیه هم دو درصد کاهش یافت و به سه میلیون تن رسید.

در روسیه تولید فولاد خام تنها ۰.۲ درصد رشد نشان داد و به ۶.۱ میلیون تن رسید. در عین حال تولید اوکراین با افت ۶.۵ درصدی به ۲.۸ میلیون تن رسید. آمریکا هم با تولید ۷.۵ میلیون تن فولاد کاهش ۴.۹ درصدی تولید این محصول را تجربه کرد. تولید فولاد برزیل هم با افزایش ۵.۵ درصدی بالغ بر سه میلیون تن شد.