به گزارش پارس به نقل از ایسنا، شاخص اصلی این سازمان که ۳۳ کشور عضو را تحت پوشش قرار می دهد، نشان می دهد رشد اقتصادی به روند بلندمدت بازگشته است.

این شاخص که برای نشان دادن نقاط عطف چرخه اقتصادی طراحی شده، از ۱۰۰.۶ واحد در سپتامبر به ۱۰۰.۷ واحد در اکتبر صعود کرد که بالاتر از متوسط بلندمدت ۱۰۰ بوده و بالاترین قرائت در بیش از دو سال گذشته محسوب می شود.

بر اساس گزارش رویترز، این شاخص برای منطقه یورو از ۱۰۰.۷ در سپتامبر به ۱۰۰.۹ در اکتبر افزایش یافت که پیشرفت مثبت این بلوک ارزی واحد را نشان می دهد. شاخص OECD برای آلمان که قدرت اقتصادی شماره یک منطقه یورو است، از ۱۰۰.۵ به ۱۰۰.۷ و برای فرانسه از ۱۰۰ به ۱۰۰.۲ بهبود یافت.

طبق اعلام OECD، شاخص این سازمان برای آمریکا که بزرگ ترین اقتصاد جهان است در ۱۰۰.۸ واحد ثابت بود و شاخص اقتصاد ژاپن از ۱۰۱.۱ به ۱۰۱.۳ واحد صعود کرد.

این سازمان ماه گذشته نرخ مورد پیش بینی برای رشد اقتصاد جهانی در سال آینده را از چهار به ۳.۶ درصد کاهش داد. کندی اقتصادهای بازار نوظهور موجب کندی رشد جهانی شده و از سوی دیگر، اقتصادهای توسعه یافته در تلاش برای خروج از رکود پس از سال ها بحران بدهی هستند.

شاخص OECD برای چین، هند و روسیه نیز تغییرات مثبتی را نشان داد. شاخص چین از ۹۹.۲ به ۹۹.۴ رشد کرد در حالیکه شاخص هند برای چهارمین ماه پیاپی ۹۷.۶ واحد بود و شاخص روسیه نیز تغییری نکرد و در ۹۹.۷ واحد باقی ماند.