به گزارش پارس ، به نقل ازایسنا، حمید چیت چیان از جمله وزرایی بود که بعد از اخذ رای اعتماد به سرعت در روز ۲۷ مردادماه معارفه شد و کار خود را در وزارت نیرو آغاز کرد. وی پس از گذشت ۱۳ روز قائم مقام وزیر نیرو، معاون امور برق و انرژی وزارت نیرو، معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور را منصوب کرد.

با این حال هنوز معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا و همچنین مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران که دو پست کلیدی در مدیریت بخش آب کشور به شمار می روند مشخص نشده اند.

چیت چیان با صدور احکامی ستار محمودی را به سمت قائم مقام، هوشنگ فلاحتیان را به سمت معاون امور برق و انرژی وزارت نیرو، علی اکبرمهاجری را به سمت معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو و حمیدرضا جانباز را به سمت مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور منصوب کرد.

انتصاب قائم مقام وزیر نیرو

ستار محمودی با صدور حکمی از سوی چیت چیان به عنوان قائم مقام وزیر نیرو منصوب شد.

محمودی دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی شریف و کارشناسی زمین شناسی از دانشگاه اصفهان بوده و تاکنون به عنوان مدیرکل آب استان ایلام، مدیرعامل و رییس هیات مدیره شرکت آب منطقه ای غرب کشور، قائم مقام مجری تشکیل شرکت های آب و فاضلاب کل کشور و معاونت بهره برداری این شرکت، مدیرعامل و رییس هیات مدیره شرکت آب منطقه ای استان خراسان، مدیرعامل و رییس هیات مدیره شرکت آب و فاضلاب استان تهران، مشاور وزیر نیرو در امور آب و فاضلاب، مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران و مشاور وزیر فعالیت کرده است.

همچنین تحریر ۱۲۴ مقاله در زمینه های مختلف در حوزه آب، تدریس در مراکز علمی - کاربردی وزارت نیرو، استاد مشاور پایان نامه تحصیلی رشته های مربوط به آب و عضویت در مجامع علمی و تخصصی ازجمله سوابق اجتماعی، فرهنگی، علمی و تخصصی قائم مقام جدید وزارت نیرو است.

فلاحتیان سکان برق کشور را در دست گرفت

با صدور حکمی از سوی وزیر نیرو هوشنگ فلاحتیان به عنوان معاون امور برق و انرژی وزارت نیرو منصوب شد.

هوشنگ فلاحتیان دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی با کسب رتبه نخست از موسسه تحقیقات و مدیریت و کارشناسی مهندسی مکانیک با کسب رتبه نخست از دانشگاه صنعتی اصفهان است.

وی علاوه بر سابقه فعالیت در جهاد سازندگی استان چهارمحال و بختیاری و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تاکنون به عنوان رییس نیروگاه گازی هسا، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت توزیع برق اصفهان، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت برق منطقه ای غرب کشور، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت برق منطقه ای باختر، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت برق منطقه ای اصفهان در صنعت برق مشغول به کار بوده است.

وی به عنوان استاد مشاور در چندین پروژه کارشناسی ارشد و طی دوره های آموزشی مختلف در زمینه تولید، انتقال و توزیع در داخل و خارج از کشور نیز فعالیت کرده است.

مهاجری جایگزین قاسمی پورافشار شد

با صدور حکمی از سوی وزیر نیرو معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو منصوب شد. بر این اساس علی اکبر مهاجری به عنوان معاون جدید تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو منصوب شده است.

مهاجری دارای مدرک کارشناسی مهندسی صنایع از دانشگاه امیرکبیر و کارشناسی ارشد مهندسی صنایع مدیریت سیستم و بهره وری از دانشگاه صنعتی شریف بوده و عضویت در هیات علمی مجتمع آموزشی و پژوهشی شهید عباسپور (دانشگاه صنعت آب و برق) ، مدیرکلی دفتر خدمات مدیریت و روابط صنعتی، معاونت وزیر نیرو در امور سیستم ها و روش ها، مشاور وزیر نیرو و ریاست موسسه تحقیقات و آموزش مدیریت، معاونت وزیر نیرو در امور تحقیقات و منابع انسانی و مجری طرح تدوین چشم انداز و برنامه بلندمدت وزارت نیرو از سوابق اجرایی وی محسوب می شود.

در کارنامه آموزشی و علمی معاون جدید تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو عضویت در هیات علمی دانشگاه صنعت آب و برق و عضویت در هیات علمی موسسه تحقیقات و آموزش مدیریت به چشم می خورد.

ثمره هاشمی رفت، جانباز آمد

طی حکمی از سوی وزیر نیرو مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز منصوب شد. حمیدرضا جانباز که دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت شهری از سازمان مدیریت صنعتی ایران، کارشناس ارشد مدیریت اجرایی (MBA) از موسسه آموزش و تحقیقات مدیریت وزارت نیرو و کارشناسی آبشناسی (Geo Hydrology) از دانشگاه شیراز است، به عنوان رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی مهندسی آب و فاضلاب کشور به مدت دو سالمنصوب شد.

وی فعالیت در گروه صنعتی سدید به عنوان معاون طرح و توسعه و ریاست هیات مدیره، عضویت در هیات مدیره شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و معاونت برنامه ریزی و توسعه و معاونت معاونت امور مجامع، هماهنگی و پشتیبانی این شرکت، عضو اصلی هیات مدیره شرکت مهندسی آب و فاضلاب استان سیستان و بلوچستان، مدیرعامل و رییس هیات مدیره شرکت سهامی آب منطقه ای سیستان و بلوچستان، مدیرعامل و رییس هیات مدیره شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، کارشناس ناظر طرح و توسعه در شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، سرپرست شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، جانشین مدیر مرکز منطقه ای مدیریت آب شهری و عضویت در انجمن های علمی - حرفه ای از سوابق فعالیت های اجرایی مدیرعامل جدید شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور محسوب می شود.

پیش از این وزیر نیرو همچنین دکتر کیومرث حیدری مدیرکل دفتر بررسی های اقتصادی و امور مجامع وزارت نیرو را با حفظ سمت به عنوان نماینده تام الاختیار وزیر نیرو در اجرای سیاست های اصل ۴۴ در صنعت آب و برق منصوب کرده است.

بر این اساس ماشاالله تابع جماعت نیز با صدور حکم وزیر نیرو به عنوان مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی و ارتباطات مردمی وزارت نیرو منصوب شد.

و ییش از این دبیر شورای مشاوران وزیر نیرو و مدیر دفتر سازماندهی و توسعه مدیریت شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران بوده است.