به گزارش پارس ، مهندس عبدالرضا امیدوارشهری روز جمعه « محیط زیست» ایسنا، با اشاره به نقشه های پیش یابی هواشناسی، گفت: بر این اساس تا اواسط هفته جاری در برخی نقاط جنوب شرق و شرق کشور و ارتفاعات زاگرس جنوبی در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رشد ابر، وزش باد و رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود.

وی با اشاره به اینکه تا روز یکشنبه در سواحل شمالی، برخی نقاط شمال غرب و شمال شرق بارش های پراکنده همراه با وزش باد رخ می دهد، تصریح کرد: تا روز دوشنبه پدیده غالب در شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد نسبتا شدید همراه با گرد و خاک بوده و در این مدت به سبب افزایش سرعت وزش باد بر روی عراق پدیده گرد و خاک رقیق در برخی نقاط جنوب غرب و غرب کشور رخ می دهد و خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر نیز تا روز شنبه مواج پیش بینی شده است.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور به وضع هوای تهران در روز شنبه اشاره کرد و به ایسنا گفت: بر این اساس آسمان تهران کمی ابری در بعدازظهر با افزایش ابر و وزش باد پیش بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در روز شنبه با دو درجه افزایش به ۲۵ و ۳۸ درجه سانتیگراد بالای صفر می رسد. همچنین در روز یکشنبه نیز آسمان پایتخت صاف گاهی با وزش باد خواهد بود که حداقل و حداکثر دما به ۲۵ و ۳۹ درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسید.

امیدوار شهری تاکید کرد: استان اردبیل و چهارمحال و بختیاری با حداقل دمای ۱۳ درجه سانتیگراد بالای صفر خنک ترین و خوزستان با حداکثر دمای ۴۵ درجه سانتیگراد بالای صفر گرم ترین استان های کشور در روز شنبه خواهند بود.