به پارس به نقل از فارس، امروز هر دلار امریکا در بازار غیر رسمی تهران با افزایش بیش از ۱۵۰ تومانی به ۳ هزار و ۳۰۰ تومان نزدیک شده و هر قطعه سکه امامی طرح جدید در بازار نقدی یک میلیون و ۱۰۴ هزار تومان داد و ستد می شود.

بنابراین گزارش، با توجه به رفتار هیجانی این روزهای بازار سکه و دلار، معاملات آتی سکه تحت تأثیر افزایش قیمت ها با سقف ۵ درصدی معامله شد.

بنابراین گزارش، اکنون با توجه به پر شدن سقف قیمتی معاملات در هیکدام از قراردادها عرضه ای مشاهده نمی شود و تنها سفارش خرید وجود دارد.

قرارداد آتی سکه طلا تحویل شهریورماه بورس کالا با افزایش ۵ درصدی و ۵۴ هزار و ۸۴۰ تومانی در آخرین قیمت یک میلیون و ۱۵۲ هزار تومان داد و ستد می شود؛ حجم قراردادهای معاملاتی تا لحظه تنظیم این گزارش به  یک هزار و ۱۵۲ مورد رسیده است.

قراداد سکه طلا تحویل مهرماه نیز با افزایش ۵ درصدی قیمت نسبت به جلسه معاملاتی روز گذشته ۵۶ هزار و ۲۹۳ تومان گرانتر شد و در آخرین قیمت یک میلیون و ۱۸۴ هزار و ۵۰۰ تومان ارزش گذاری شد.

بر اساس این گزارش، سومین سررسید معاملاتی بورس کالا یعنی قرارداد آبان ماه با حجمی نزدیک به ۵۰۰ قرارداد و با افزایش ۵ درصدی قیمت سود ۵۷ هزار تومانی در هر سکه را نصیب سرمایه گذاران خود کرده است.

قرارداد آتی سکه طلا تحویل آذرماه با ۲۴۶ قرارداد تا لحظه تنظیم این گزارش با افزایش ۵ درصدی قیمت (۵۸ هزار تومان) همراه بوده است.

برهمین اساس کارشناسان بازار معتقدند تنش های بین المللی ایجاد شده مبنی بر جنگ علیه سوریه موجب نگرانی ها از آینده شده و به همین دلیل هر اونس طلا در بازارهای جهانی با افزایش قیمت روبه رو بوده است.

به گزارش فارس، طی روزهای اخیر سرمایه گذاران آتی سکه که اقدام به خریداری کرده بودند، طی دو روز گذشته و امروز وضعیت خوشایندی دارند و از این بابت منتفع شده اند.

در هیچ یک از سررسید ها عرضه ای وجود ندارد و سقف قیمتی نوسان تمام قراردادها تا ۵ درصد مثبت شده است.