به گزارش پارس ، فارس به نقل از شبکه « سی ان ان» ، پلیس « آریزونا» اعلام کرد که « جاستین استنفیلد توماس» پدر ۳۵ ساله آمریکایی با پسر چهار ساله خود، به خانه یکی از همسایگان پیشین خود در « پرسکات» ایالت « آریزونا» سفر کردند.

پسربچه چهار ساله در منزل همسایه سابقشان یک اسلحه پیدا کرد و به سمت پدرش تیراندازی کرد و پدرش را زخمی کرد و این در حالی است که حال این پدر ۳۵ ساله وخیم اعلام شده اما جانش را از دست نداده است.

آزاد بودن قوانین حمل سلاح منجر شده تا حوادث اینچنینی و همچنین خشونت های مرتبط با شلیک گلوله در آمریکا تا حد زیادی رخ دهد.

به گزارش « مرکز ملی کنترل و پیشگیری از صدمه» ، نزدیک به ۶۰۰ آمریکایی هر ساله در تیراندازی های تصادفی کشته می شوند و در حدود ۳۱ هزار نفر دیگر هر ساله بر اثر زخم های ناشی از سلاح جان خود را از دست می دهند.

در یکی از بحث برانگیزترین حوادث مرتبط با تیراندازی در آمریکا، یک جوان ۲۰ ساله آمریکایی اواخر سال گذشته میلادی با اسلحه نیمه خودکار خود به دبستان « سندی هوک» در ایالت « کانتیکت» حمله کرد و ۲۰ کودک ۶ تا هفت سال و هفت فرد بزرگسال را کشت.

این رخداد هولناک، موجی از جدال ها را در دولت آمریکا به وجود آورد به طوریکه « باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا خواستار تشدید قوانین کنترل سلاح در آمریکا شد اما از آنجایی که لابی قدرتمند سلاح نفوذ زیادی در کنگره دارد، پیشنهاد اوباما برای بررسی سوء پیشینه خریداران سلاح رد شد.