به گزارش پارس به نقل از ایسنا، جستجوی چندین ساعته برای یافتن مکانی جهت پارک کردن در یک مرکز خرید شلوغ یا گرفتارشدن در ترافیک با خودروهایی که مقادیر بزرگی دی اکسیدکربن منتشر می کنند، برای ساکنان شهری صحنه های بسیار آشنایی است.

وسیله نقلیه تاشوی ابداعی را می توان به عنوان خودرویی شخصی برای کاهش فضای مورد نیاز پارک کردن یا بخشی از سیستم حمل ونقل عمومی برای اتصال مسیرهای حمل ونقل اصلی در درون شهرها به کار برد.

« این-سو سوه» ، دانشیار « مدرسه حمل ونقل سبز» KAIST و تیم تحقیقاتی اش نمونه اولیه خودروی الکتریکی خود به نام Armadillo-T را معرفی کرده اند که طراحی آن بر اساس حیوان گورکن بومی امریکای جنوبی صورت گرفته است. این حیوان، پستانداری با پوسته زرهی محکم است.

سیستم ارائه شده مشخصه حفاظتی مجزای رول شدن به شکل یک توپ را هنگام رویارویی با خطر از جانب شکارچیان تقلید می کند.

درست مانند گورگن ها که خود را در درون پوسته مخفی می کنند، Armadillo-T بدنه عقبی خود را تا می کند و اندازه اولیه ۲.۸ متری را به نصف (۱.۶۵ متری) تقلیل می دهد.

خودرو مزبور یک سیستم تمام الکتریکی چهار چرخ با دو صندلی و چهار موتور موجود در درون چرخ هاست.

چون موتورها در درون چرخ ها تعبیه شده اند و بسته باتری لیتیم-یون با ظرفیت ۱۳.۶ کیلوواتی بر روی قسمت جلو تعبیه شده است، زمانی که خودرو تا می شود، باتری و موتورها مجبور به تغییر وضعیتشان نیستند.

این موضوع نه تنها کارایی انرژی را بهینه می کند، بلکه ثبات و فضای لازم برای رانندگان و مسافران را ارائه می دهد.

هنگامی که این وسیله نقلیه سبک و کوچک تا می شود، فقط یک سوم فضای پارکینگ پنج متری (اندازه پارکینگ استاندارد در کره) را اشغال می کند.

با کنترل از راه دور توسط گوشی هوشمند، وسیله مزبور می تواند ۳۶۰ درجه بچرخد و وضعیت مناسب رانندگان برای پارک کردن خودرو، حتی در فضای نامعمول پارکینگ (گوشه ساختمان) را افزایش دهد.

علاوه بر کاربردهای شهری، نواحی توریستی یا ساختمان های بزرگ می توانند مثال های دیگری از استفاده این خودرو باشند.

سامانه جدید از ویژگی های هوشمند نیز برخوردار است و دوربین های نصب شده در درون آن نیاز به آینه های جانبی را حذف کرده، توانایی راننده برای مشاهده طرف راست و چپ را افزایش داده و بنابراین نقاط کور را کاهش می دهد.

با یک گوشی هوشمند راننده می تواند Armadillo-T را کنترل کند و امکان کنترل از راه دور تاشو را داشته باشد.

این سیستم دارای سرعت بیشینه ۶۰ کیلومتر در ساعت بوده و با سرعت شارژ ۱۰ دقیقه ای می تواند تا مسافت ۱۰۰ کیلومتر را طی کند.