به گزارش پارس به نقل از تسنیم، اولیا علی بیگی در مراسم تودیع عباسی وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معارفه علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: جامعه کارگری مطالبات فراوانی از وزیر جدید کار دارد ولی مهمترین و بنیادی ترین موضوعی که به آن اهمیت می دهد سه جانبه گرایی است.

وی ادامه داد: سه جانبه گرایی در اصطلاح حقوق بنیادین کار به معنای دخالت دادن نمایندگان دولت و تشکل های کارگری و کارفرمایی در تنظیم روابط کار و تدوین مسائل مربوط به کار است و مشارکت دولت و دیگر شرکای اجتماعی برای اتخاذ تصمیم در زمینه مسائل مربوط به کار ناشی از اعمال سه جانبه گرایی است.

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با تاکید بر اینکه سه جانبه گرایی واقعی، برونداد اجتماعی حاصل تعامل یک دولت مردم سالار با تشکل های کارگری و کارفرمایی است افزود: انتظار داریم دولت تدبیر و امید با رویکرد خود در توسعه کمی و کیفی تشکل های کارگری و کارفرمایی که پیش نیازآن تقویت سه جانبه گرایی است را فراهم کنند.

علی بیگی افزود: انتظار جامعه کارگری این است که با حضور فردی شایسته و برخواسته از میان کارگران و کارفرمایان مسائل و امور مربوط به کار و روابط کار به شکل مطلوب تری دنبال شود.

وی با تاکید بر اینکه کارفرما و کارگر باید در کنار یکدیگر قرار بگیرند، اظهار داشت: به فرموده مقام معظم رهبری، کارگر و کارفرما در تقابل یکدیگر نیستند بلکه مثل دو هم سنگر باید در کنار یکدیگر باشند. همچنان که تا کارآفرینان نباشند کار و کارگر معنا ندارد کارفرمایان هم باید بدانند که تا کارگران نباشند تولید شکل نمی گیرد.

رییس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور، افزود: امروزه سه جانبه گرایی در حوزه روابط کار برای هماهنگی الزامات عدالت اجتماعی با توسعه اقتصادی در ارتباط با گفت وگوهای اجتماعی بیش از پیش مورد نیاز است.